Selvfølgeligt påvirker det sproget en del at det er skrevet til et framework! Jeg synes sproget minder meget om Java, jeg havde i hvertfald ingen problemer med at gå fra Java til C#, det var lige nogle småting der var anderledes, ellers var det i det store hele næsten det samme. Nå det er ikke det du vil vide, kan jeg fornemme. C# er et af .NET sprogene, der er efterhånden kommet en del sprog ind under denne hat i den seneste tid, alt lige fra Java (J#, ved godt det ikke er helt det samme), Visual Basic, C++, Object Pascal... osv. Fælles for dem alle er at man ikke kompilerer til maskinkode, men kompileret (ligesom i Java) til en motor der så står for at eksekvere dit program, det vil i korte træk sige at du laver et program som et andet program så skal køre. Det andet program er det der populært hedder .NET framework (rent faktisk er det kun en del af dette der står for at køre dit program). Som udvikler betyder det at man arbejder på et højere niveau end hvis man koder eks: C, C++, Object Pascal. Nogle gange resulterer det i at det er mere menneskeligt læseligt, og nogle gange er det mere i de objekter og elementer man skal benytte, hvor forskellen ligger.Til sidst vil jeg sige, at der er ingen af disse sprog der er bedre end de andre, hvert sprog er godt til hver sin ting. Valget af sprog afhænger typisk af hvilken opgave der skal løses. Skal man lave en Database applikation skal man måske vælge C#, skal man lave noget der bare kører mega hurtigt, skal man måske bruge C/C++ skal man lave en robot eller lignende er det måske C der skal bruges. Dog gør dette ikke at det ene sprog udelukker det andet.(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯) Praesto et Persto