Markere/kopiere værdi i Excel-celle (VBA)

Tags:    visual-basic

Jeg vil gerne kunne markere og kopiere værdien af en celle til udklipsholderen. Hvis jeg "bare" markerer cellen, kan jeg ikke sætte værdien ind hvor jeg skal brugen den. Det kræver at det KUN er indholdet af cellen jeg har i udklipsholderen

Håber nogen kan hjælpe !

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu har jeg ikke selv msExcel, men jeg ved at man med msWord kan optage og redigere makroer. Hvis du kan dette med msExcel skal du blot sætte programmet til at optage en makro og så udføre den handling du vil kende koden til. Alt hvad du så skal gøre er bare at tjekke indholdet af makroen og spore dig frem til det rigtige kodestykke.

// Your brain is your weapon, do not waste it!!

Nu har jeg ikke selv msExcel, men jeg ved at man med msWord kan optage og redigere makroer. Hvis du kan dette med msExcel skal du blot sætte programmet til at optage en makro og så udføre den handling du vil kende koden til. Alt hvad du så skal gøre er bare at tjekke indholdet af makroen og spore dig frem til det rigtige kodestykke.

Det var faktisk det jeg gjorde for at få fat i denne kode.
Jeg prøvede faktisk at checke hvad der blev kopiret i notesblok og det var kun indholdet af cellen jeg fik.
---
En hånd på armen er bedre end to i skraldespanden!... ehh.. :/?

Det virker også fint når man kopierer til f.eks. WordPad, men i word får du også cellen med (rammer osv.) og så kan jeg ikke bruge kopien hvor jeg gerne vil. :-(

Hvis du vil indsætte indholdet af en celle til word så kunne denne lille kode være nyttig da den kan finde word hvis det allerede er åbent og hvis ikke kan det selv starte det.
Det er ikke sikker at det er lige det du kan bruge men måske er det noget du kan bruge.
Fold kodeboks ind/udKode 

Sejt nok at man kan bruge getobject() og createobject() til at finde og starte word.
---

Jeg vil gerne kunne markere og kopiere værdien af en celle til udklipsholderen. Hvis jeg "bare" markerer cellen, kan jeg ikke sætte værdien ind hvor jeg skal brugen den. Det kræver at det KUN er indholdet af cellen jeg har i udklipsholderen

Håber nogen kan hjælpe !

Vil du vil vælge indholdet af en celle og så kopire det til udklipsbeholderen så kan du bruge dettte:
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber du kan bruge dette.
---

Håber nogen kan hjælpe !

Vil du vil vælge indholdet af en celle og så kopire det til udklipsbeholderen så kan du bruge dettte:
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber du kan bruge dette.
---

Denne kopierer hele arket, det er kun indholdet af cellen jeg skal bruge. (det der svarer til at taste F2, markere teksten og kopiere den til udklipsholderen) Nedenstående give mig en kopi af hele cellen, men det går heller ikke.

Sub kopi()
Range("A38").Select
Selection.Copy
End Sub

[Redigeret d. 26/08-05 09:53:56 af Kristian Skriver]

Jeg prøvede faktisk at checke hvad der blev kopiret i notesblok og det var kun indholdet af cellen jeg fik.
---

---

Det virker også fint når man kopierer til f.eks. WordPad, men i word får du også cellen med (rammer osv.) og så kan jeg ikke bruge kopien hvor jeg gerne vil. :-(

Jeg er ikke ude på at kopiere til Word, men til vores styresystem (Movex). Der kan jeg kun sætte min værdi ind, hvis det KUN er indholdet af cellen der er i udklipsholderen.

[Redigeret d. 06/09-05 15:10:34 af Kristian Skriver]

t