Nu har jeg ikke selv msExcel, men jeg ved at man med msWord kan optage og redigere makroer. Hvis du kan dette med msExcel skal du blot sætte programmet til at optage en makro og så udføre den handling du vil kende koden til. Alt hvad du så skal gøre er bare at tjekke indholdet af makroen og spore dig frem til det rigtige kodestykke.
// Your brain is your weapon, do not waste it!!
Det var faktisk det jeg gjorde for at få fat i denne kode.
Jeg prøvede faktisk at checke hvad der blev kopiret i notesblok og det var kun indholdet af cellen jeg fik.
---
En hånd på armen er bedre end to i skraldespanden!... ehh.. :/?
Det virker også fint når man kopierer til f.eks. WordPad, men i word får du også cellen med (rammer osv.) og så kan jeg ikke bruge kopien hvor jeg gerne vil. :-(
Hvis du vil indsætte indholdet af en celle til word så kunne denne lille kode være nyttig da den kan finde word hvis det allerede er åbent og hvis ikke kan det selv starte det.
Det er ikke sikker at det er lige det du kan bruge men måske er det noget du kan bruge.
Sub Kopi()
On Error Resume Next ' Er der en fejl så forsæt næste kommando
Dim wordob As Object ' Et objekt
' Hvis word allerede er åbent så brugt det åbne program
Set wordob = GetObject(, "Word.Application") ' Find word.application klassen og hvis der er et objekt så sæt wordob til det
If (wordob Is Nothing) Then ' er word der?
MsgBox "Kunne ikke finde word!" ' word er ikke åbent så
' Hvis du så vil så opret et nyt word
' Så skal du bare bruge dette
Set wordob = CreateObject("word.application") ' lav vores personlige word
If (wordob Is Nothing) Then ' er word der?
MsgBox "Word er vist ikke indstalleret!" ' nix!
Exit Sub ' forlad sub'en
Else ' jep
wordob.Visible = True ' gør word synlig
wordob.Documents.Add DocumentType:=wdNewBlankDocument ' nyt dokument
End If
End If
Range("H20").Select ' vælg en celle ' Vælg H20
wordob.Selection.EndOf ' er der en markering i word så fjern den og lad indholdet blive umarkeret så der ikke er noget der blivet overskrevet
wordob.Selection.Text = ActiveCell.FormulaR1C1 ' Indsæt indholdet
wordob.Selection.EndOf ' Det samme som før
End Sub
Sejt nok at man kan bruge getobject() og createobject() til at finde og starte word.
---
En hånd på armen er bedre end to i skraldespanden!... ehh.. :/?