Picturebox

Tags:    visual-basic

hej

har et lilleproblem..
skal bruge en sti eller et filnavn på det billede der bliver brugt i Image1

nogen bud ?

fx msgbox Image1.filename eller noget..

der er kun 10ups da det ikke er et kæmpe stykke kode (tror jeg)

kenneth

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hej

har et lilleproblem..
skal bruge en sti eller et filnavn på det billede der bliver brugt i Image1

nogen bud ?

fx msgbox Image1.filename eller noget..

der er kun 10ups da det ikke er et kæmpe stykke kode (tror jeg)

kenneth

Kan du ikke bare gemme filnavnet i en streng når du loader billedet med fx. image1.picture=loadpicture(filnavn)?
Så fx.
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber det hjalp.
---
En hånd på armen er bedre end to i skraldespanden!... ehh.. :/?

Du kan desværre ikke få stien at vide! Så snart et billede bliver valgt til en PictureBox bliver dets informationer gemt i den der *.SCC fil. Det gør blandt andet at billedet stadig vil være der selvom du sletter kilden.

Hvis du vil have dit program til altid at loade billedet fra en fil, så man eventuelt kan ændre designet uden koderne, skal du bruge LoadPicture() funktionen. Hvis du vil kunne bruge addresen i koden, til fx en MsgBox(), foreslår jeg at du bruge en konstant tekststreng eller en variabel hvis den skal kunne ændres undervejs; billedet ændre sig ikke uden endnu en LoadPicture().

// Your brain is your weapon, do not waste it!!

ok trist :(

så må jeg jo finde på noget andet... skulle ellers bruges til når brugeren gemmer så husker den hvad for nogen billdere der var hvor.. osv

tak skal i ha for svarne..

har løst det :D

image1.picture = loadpicture(sti)
image1.tag = "sti"

så når jeg skal bruge stien tager jeg den bare fra tag... ikke helt optimalt men virker da.. kan altid lave det om vis der der nogen der kommer på en beder ide ;)

t