Tags:
visual-basic
Hejsa, jeg har et site som bruger meget VB, men det har før ligget på en W2K server med VB, men jeg vil gerne slippe for W2K og i stedetfor bruge Linux, men det kræver en omprogrammering af sitet fra VB til C, er der nogen som har et svar på hvordan jeg griper det an, og hvad skal det koste??
Mvh
Guldhammer
1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Det lyder som et meget omfattende projekt. Hvis der i forvejen findes nogle elementer i det eksisterende site du gerne vil have ændret, så er tiden vist til det nu! Problemet med at konvertere fra VB til C er at du skifter til et andet paradigme, det vil sige at du skifter fra objektorienteret til funktionsbaseret, jeg vil umiddelbart foreslå at det bliver C++ i stedet for C, da det vil lette konverteringen og der bliver mindst lige så robust. Selve konverteringen kan (alt efter hvor komplekst systemet er) sikkert ske i et 1:1 forhold, hvor hver funktion og klasse kan oversættes. Der skal laves mere fodarbejde i C/C++ da du ikke kan garantere at have de samme objekter til rådighed som du har i VB. Eventuelt kunne man forsøge at lave en mindre prototype af konverteringen og se hvor lang tid det tager, det kunne give et billede af hvor lang tid selve konverteringen vil tage...
Med hensyn til pris afhænger det jo af størrelsen og den mængde arbejde der skal laves, jeg tror ikke du går helt galt i byen hvis du regner med en gennemsnitspris på 400 .- i timen + moms og så i snit en halv time pr. funktion... men igen det er blot et skud...
(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto