Ændre .Name property for en form?

Tags:    visual-basic

Hejsa.

Jeg skal ændre navnet på en form i Runtime.

Grunden til at jeg skal det er at jeg i et stykke tid har arbejdet på en webbrowser (v6.0). Jeg har været i gang med at lave en processlinje, og den vil jeg have færdig nu.

Hver gang et nyt vindue åbnes har jeg fået den til at tilføje en værdi til processlinjen med de åbne vinduer.

Nu skal jeg så have omdøbt vinduet så den får samme værdi som knappen i den processlinje (ikke Windows proccesslinjen! Min egen!).

Så kan jeg nemlig bare skrive (efter at have klikket på processlinjen):

Fold kodeboks ind/udKode 

Kan det lade sig gøre?

Eller kan jeg få den til at gennemsøge alle MDIChilds's TAG-properties og så få den til at .show via dem?

Så kan jeg jo bare tilføje ID'en til TAGs-propertiesne! :D

PS: HER ER DEN KODE JEG BRUGER LIGE NU! (HAR BARE LIGE BRUGT EN LISTE TIL EKSEMPEL)

frmMain (hovedformen)
Fold kodeboks ind/udKode 

frmDoc (Dokumentet - MDIChild)
Fold kodeboks ind/udKode 

Med Venlig Hilsen
Morten Torndahl Pedersen

[Redigeret d. 11/07-05 13:20:13 af Morten Torndahl Pedersen]

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan selvfølgelig godt vælge den nemme løsning der søger alle vinduer igennem efter et ID som står i vinduet tag, men der er også en anden løsning som står på kodesprog herunder :)

I den nemme løsning gennemsøges listen af vinduer hver gang man vil markere et andet vindue. I mit løsningsforslag indordner jeg vinduerne i en liste, og bruger en "collection" til at holde styr på frie pladser i listen. Man kan også gøre listen fleksibel, men det synes jeg er for besværligt; alle de dataflytninger en "redim preserve" bevirker (især når listen vokser sig stor).
Når en af vinduerne lukkes, og skal fjernes fra proceslinien, må man søge listen igennem efter lige netop det objekt der repræsenterer vinduet. Her kan man dog også vælge at bruge en "collection", men her kan den samtidig også undværes da man ikke lukker vinduerne så tit. Ligegyldigt hvad kunne jeg ikke forprogrammere det for dig eftersom jeg ikke ved hvordan din proceslinie er sammensat.

Hovedingrediensen er at jeg benytter mig af "form"-referencen windows sørger for ved objekt-kreation under run-time. I koden har jeg taget udgangspunkt i en proceslinie af typen "listbox":
Fold kodeboks ind/udKode 

// Your brain is your weapon, do not waste it!!

Tak skal du have. Men når jeg lukker et vindue fjernes den ikke fra listen! Hvordan gør jeg det?

Weee! Jeg fik det til at virke! :D

Jeg brugte frmDoc's .Tag property til lukning! :D

Med Venlig Hilsen
Morten Torndahl Pedersen

Men tak for din hjælp! :D

Med Venlig Hilsen
Morten Torndahl Pedersen

t