F-Lock (Enable/Disable) ???

Tags:    visual-basic

Hej. Hvilket stykke kode skal jeg bruge for at slå F-Lock til og fra? Jeg mener den lille tast på nogle Microsoft og Logitech tastature, hvor man kan vælge imellem at bruge F-tasterne til at åbne dokumenter, denne computer og spole i fejl, osv.

Problemet med F-Lock er at den skal slåes til hver gang computeren startes hvis jeg vil bruge F-tasterne.

Derfor vil jeg lave et program der automatisk gør det. Jeg skal bare vide hvilken kode der kan slå F-Lock til og fra.

Med Venlig Hilsen
Morten Torndahl Pedersen

[Redigeret d. 01/07-05 20:01:37 af Morten Torndahl Pedersen]

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej. Hvilket stykke kode skal jeg bruge for at slå F-Lock til og fra? Jeg mener den lille tast på nogle Microsoft og Logitech tastature, hvor man kan vælge imellem at bruge F-tasterne til at åbne dokumenter, denne computer og spole i fejl, osv.

Problemet med F-Lock er at den skal slåes til hver gang computeren startes hvis jeg vil bruge F-tasterne.

Derfor vil jeg lave et program der automatisk gør det. Jeg skal bare vide hvilken kode der kan slå F-Lock til og fra.

Med Venlig Hilsen
Morten Torndahl Pedersen

[Redigeret d. 01/07-05 20:01:37 af Morten Torndahl Pedersen]

i visualbasic finedes en indbygget kommando

sendkeys som kan sende tastetryk, ved ikke om den virker ved den specifikket tats, ellers kan jeg forestlle mig at man kan tage api kaldet sendkey til hjælp.

Hvis mennesker er så kloge, hvorfor ødelægger
vi så os selv og den verden vil lever i?
I mod softwarer patenter
http://www.nosoftwarepatents.com/

-------------------------------------------------------
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41

[Redigeret d. 01/07-05 21:16:12 af Thomas Christensen]

I mere realistiske sprog (C/C++) bruger man SendInput eller keybd_event, mon ikke den findes til BASIC?

Tak for svarene.

Detsværre virker det ikke! :'(
Er der andre forslag!

Med Venlig Hilsen
Morten Torndahl Pedersen

Stadig ingen der har et bud?

t