Samme funktion ligemeget hvor

Tags:    visual-basic

Hej med jer derude :)

Ja, jeg har længe tænkt på at lave et program som kan trykke på en knap for en. Men den skal virke i alle programmer...

F.eks. kan du sætte en timer til at trykke på space.
Når denne timer går har funktionen samme funktion som når du trykker space på dit tastetur!
Altså er du ude i windows mens det sker, sker der nok intet.. Er du i word mens det sker, laver den et mellemrum i word. Er du i et spil når det sker, eksempelvis half-life, så hopper du så snart space-knap-funktionen er startet.

Håber I forstår hvad jeg mener. Jeg vil altså lave et program som kan trykke på en knap for en, men den skal virke ligemeget hvor

Så jeg vil vide om dette overhovedet kan lade sig gøre.. Hvis man kan, så hvordan?!

150 ups til den som kan hjælpe!

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja, jeg har længe tænkt på at lave et program som kan trykke på en knap for en. Men den skal virke i alle programmer...

Hej,
så vidt jeg kan forstå vil du lave det så det virker som om en knap bliver trykket i det aktive vindue?

Det kan godt gøres...men det kræver du gennemgår listen af windows handles i windows for at finde ud af hvad for et der er aktivt. Derefter kan du så sende en besked til det vindue indholdende den key. Jeg så engang noget c++ kode til det men kan ikke lige huske hvor. bruger du VB eller VB.net?

M.V.H.
Loke Dupont aka colde

VB.... Ja den skal egentlig bare sende en knappe-funktion til det aktive vindue.. Men om det virker på den måde, ved jeg ikke...
Håber du kan hjælpe!

Well, tror jeg har fundet ud af det.. Tak for hjælpen ellers

t