Vær sød at hjælpe mig her

Tags:    visual-basic

Ja... Jeg har tidliger i dag fundet ud af at Visual basic fandtes... Og efter jeg har læst lidt om det, de forskellige stedere, fandt jeg hurtigt ud af, at det program måtte jeg lære...

Men hvad kan det ?

jeg fandt ud at det er et program der laver programmer ( hvis jeg ikke tar meget fejl )
Men hvad er begrænsningerne ??

Jeg spiller en del World of warcraf, og syntes efterhånden det er begyndt at være belastende at rande rundt på de forskellige sider for at finde ud af, hvad jeg skal gøre i de forskellige "quest" man få, og hvad for nogen nye ting man lære i der forskellige levels...

Så vil spørge om det er muligt at lave en form for program, til at holde styr på sådan noget... Som fx har det samme look's som et alm program ( fx "paint" ) men hvor man lave nogen ander head menu'er ?? Fx, der oppe hvor der stå "vis, foretrykne, funktioner ect. " vil der komme til at stå " level, class, quest ect. "

Ved ikke om i ved hvad jeg mener ??

User
Bruger #572 @ 20.04.05 11:52
Du kan sagtens lave et sådan forum i VB hvis du forstår at programmere i det... men oftes når man vil lave sådanne forums vil man lave dem web baseret, fx. i PHP/ASP og ikke i et program., Det er også noget nemmere/hurtigere at kode det i PHP/ASP. Men selvfølgelig op til dig selv.

Hvis jeg skal til at lave det som en hjemme side ( hvis det er det du mener ) skal man jo finde sig et web hotel og alt sådan noget...

Jeg vil lave et program, som folk måske kan downloade...

Det hele har noget at gøre, om potens forlænger lille ven :)

Men er der nogen bøger af en art som man kan læse mere om det ??

De bøger jeg har fundet som Visual Basic, lære man at lave paint programmer, og lommeregner... Noget en computer har i forvejen...

User
Bruger #572 @ 20.04.05 12:08
Hvis jeg skal til at lave det som en hjemme side ( hvis det er det du mener ) skal man jo finde sig et web hotel og alt sådan noget...

Jeg vil lave et program, som folk måske kan downloade...

Det hele har noget at gøre, om potens forlænger lille ven :)

Men er der nogen bøger af en art som man kan læse mere om det ??

De bøger jeg har fundet som Visual Basic, lære man at lave paint programmer, og lommeregner... Noget en computer har i forvejen...

Når du snakker om et forum, vil der jo altid skulle være et netværk, og netværk = med server, og om man selv skal have en server stående eller man lejer et webhotel kan vel være det samme.., Jeg foreslår stadig du holder dit forum webbaseret.! Og hvis du VIL have det lavet i VB, burde du nok lære det fra bunden.. Så er lommeregnere og den slags udemærket som en start..

Hmm... Kan måske godt være en god ide...

Men ellers... Kender du et program som evt. er bedere til at lave det der "program" som jeg nu kalder det ?

Visual studio er fint til at lave programmer i ..

og da du ikke har den vilde forståelse for nogen programmeringsprog, kan du lige så godt hente Visual C#/VB.Net express, mener stadig den er gratis..

Eller bestille Visual studio 2005 beta, jeg gav 37 kr for den...

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

t