Quick Basic Database connection

Tags:    visual-basic

Hej udviklere.

Jeg ved godt at denne tråd måske ikke helt hører ind under Visual Basic. Men alligevel lidt.

Jeg har et program som jeg for meget meget lang tid siden lavede og som jeg faktisk stadig bruger rigtig meget. Jeg ville vide om det er muligt at lave en slags connection til en database der i. Jeg ved ikke om dette er muligt, men tænkte at det kunne være der fandtes et lille script der kunne gøre det

//christian

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej udviklere.

Jeg ved godt at denne tråd måske ikke helt hører ind under Visual Basic. Men alligevel lidt.

Jeg har et program som jeg for meget meget lang tid siden lavede og som jeg faktisk stadig bruger rigtig meget. Jeg ville vide om det er muligt at lave en slags connection til en database der i. Jeg ved ikke om dette er muligt, men tænkte at det kunne være der fandtes et lille script der kunne gøre det

//christian

Startede selv med QB for mange år siden ;-)

Skal dit spm forstås derhen at dit gamle QB program snakker med en db samt at du gerne vil forbinde til den db via VB

Eller at du vil ændre dit QB program til at forbinde til en database.

Hvis det er det sidste så ville jeg lade være og i stedet lave et nyt program i VB.

Det skal forståes sån at jeg gerne vil lave en connection til en database.. Jeg har aldrig haft en database i nærheden af mit program. :) Og desværre er det ikke bare lige til at kode om til visual basic da det er kodning igennem 3 år ca.. Det program er så stort!
Jeg ved godt jeg skal have lavet det om engang.
Men kender du en måde man kan gøre det på?

Det skal forståes sån at jeg gerne vil lave en connection til en database.. Jeg har aldrig haft en database i nærheden af mit program. :) Og desværre er det ikke bare lige til at kode om til visual basic da det er kodning igennem 3 år ca.. Det program er så stort!

Det kommer an på hvilken database.

Hvis den database du skal forbinde til er et af de 'moderne' formater kender jeg ikke nogen metoder.

Men er det en 'fladfilsdatabase' som fx. csv eller data i faste længder(records) kan det lade sige gøre ellers ikke.

Det er desværre en af de nyere database. (Access) :/

t