PS 2

Tags:    c++

Kan man på nogle måde compilere et program/spil til at brænde ned og køre på en playstation 2??

jeg bruger visual c++.

*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kan du godt! Men det kommer til at koste dig seriøst mange penge! Det du har brug for er en Playstaion SoftwareDevelopmentKit (SDK) der kun bliver udstedet af Sony selv. Ligesom det kan lade sig gøre med andre konsoller, så som Nintendo NCube... Men du skal erhverve dig et licens, hos gældende konsol producent, og det er den der koster vanvittig mange penge! På mit universitet har vi nogle undervisnings licenser, (kun til undervisnings brug og ikke til kommercielle udgivelser) og hvad jeg har hørt fra universitetet selv, var de bestemt ikke nemme af få fat i, og så kostede de altså mange mange penge!

Man kan sagtens lave sine egne programmer til Playstation 2 selvom man ikke er professionel PS2-udvikler.

Normalt bruger man en speciel udgave af gcc kompileren, der køres fra Cygwin/Windows eller Linux og producerer eksekverbare filer til PS2. Man vil normalt uploade koden over netværk til PS2en. For at kunne gøre det, skal man på PS2en køre et loader-program f.eks. ps2link, pukklink eller naplink. Det er ikke nødvendigt at installere nogen form for modchip for at få disse loadere til at virke, da de kan boote fra memorycard.

Medmindre du er virkelig motiveret, vil jeg advare dig mod at kaste dig ud i projektet. Playstation2-arkitekturen er svaer at programmere til og der er meget få folk man kan spørge om hjalp.

I Danmark vil jeg tro vi snart er 10 personer med denne hobby. Her er et link til den bedste side om ps2dev - www.ps2dev.org . Jeg vil gøre opmærksom på at ps2dev er fuldt lovligt og at www.ps2dev.org bestemt ikke er et sted man skal stille spørgsmål om omgåelse af kopibeskyttelse på spil. Men det er selvfølgelig heller ikke dit mål.

Jeg har kodet til min PS2 i 2-3 år. Her er et link til en demo jeg har lavet sammen med en kammerat www.soopadoopa.dk .

Lol

Mener du et program?
Tror du skal spørge hvilket program/hvilket sprog de koder deres spil i....

Lol

Mener du et program?
Tror du skal spørge hvilket program/hvilket sprog de koder deres spil i....

der er nogle der gør det!
og et spil er jo et program... så hvad for noget SDK/API/andre ting bruger de til det?

*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

t