PictureBox

Tags:    visual-basic

Når man i en PictureBox har et billede, tegner på det med Picture.Line, hvordan får man så printet billedet med tegning ud?
Jeg har prøvet: "Printer.Paintpicture Picture1.Picture, 0, 0, men her bliver kun billedet printet, ikke det som jeg har tegnet. Så har jeg prøvet at tegne i PictureBoxen uden noget billede. Når jeg så giver kommandoen til Print melder Visual Basic: "Invalid Picture".
Hvad gør jeg forkert?

2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Den klamme måde er at have en form i baggrunden hvis borderstyle er sat til none, autoredraw til true og visible til false. Så skal du bare sørge for at hvad end du ændre på din picturebox, også bliver ændret på din form, så udskriften kommer til at ligne billedet både i størrelse, baggrundsfarve med mere...

Når du så skal udskrive skriver du bare koden:
frmBufferPic.PrintForm

Jeg har tjekket om dette trick ikke kunne gøres med en UserControl, da det ville gøre det meget lettere, men det kan man altså ikke!

// Your brain is your weapon, do not waste it!!

Når man i en PictureBox har et billede, tegner på det med Picture.Line, hvordan får man så printet billedet med tegning ud?
Jeg har prøvet: "Printer.Paintpicture Picture1.Picture, 0, 0, men her bliver kun billedet printet, ikke det som jeg har tegnet. Så har jeg prøvet at tegne i PictureBoxen uden noget billede. Når jeg så giver kommandoen til Print melder Visual Basic: "Invalid Picture".
Hvad gør jeg forkert?

Ved jeg ikke, men prøv

Printer.PaintPicture Picture1, 0, 0

ved ikke om det hjælper, men du kan da altid priøve

-Thomas
-------------------------------------------------------
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41

t