Støtte af håndled/underarm

Tags:    ergonomi

<< < 12 > >>
Hej Udvikleren.

Jeg har igennem de seneste måneder døjet med periodiske smerter i min underarm - helt præcist i det område, som altid støtter på bordet i forbindelse med brug af mus og tastatur.

Jeg kan ikke være den eneste herinde, som arbejder med IT og som har/har haft ligende problemer.

Er der nogen der kan anbefale noget håndledstøtte eller andet udstyr som kan afhjælpe problemet?

Mousetrapper er ikke som et touchpad, men det er lidt svært at forklare, hvordan den fungerer. Det er en blød plade/måtte, som man skubber rundt med sine fingre. Denne video viser det meget godt (ca. halvvejs inde i videoen). MouseTrapper er efter min mening ikke så ustyrlig som RollerMouse, som jeg også oplevede som meget sensitiv.

Lad mig desuden anbefale, at man prøver den et sted før køb, så jeg ikke er skyld i en fejlslagen investering :-)

Indlæg senest redigeret d. 02.05.2014 16:14 af Bruger #4879
Hehe Kristian, uanset hvilken det bliver, så bestiller jeg den et sted, hvor de har 14 dages gratis prøve, så det skal du ikke være bange for :)

Att Brian: Nu har jeg været nede og hente sådan en skinne, og på trods af at jeg føler mig en anelse handicappet nu, så tror jeg det var en god investering. Det gør bl.a. ikke så ondt at løfte ting, fordi hånden bliver holdt på plads.

Burde have lavet det her som et spørgsmål i stedet for diskussion, så jeg kunne give karma for alle de gode råd! :)

Jeg har selv haft meget ondt i mit håndled og skulder, over flere perioder. Jeg har ikke mærket til det, de sidste par år og den eneste umiddelbare ændring er, at jeg blevet bedre til at holde "pauser". Hver halve eller hele time, hvor det nu passer ind, rejser jeg mig, går et par skridt og får strukket ud, både arme, ben og ryg.

Lidt basalt råd, men jeg tror mange glemmer hvor godt det er for kroppen. Mennesker er ikke bygget til stillesiddende arbejde, endnu.

Lidt basalt råd, men jeg tror mange glemmer hvor godt det er for kroppen.

Ja, det er også en af mine helt store fejl. Holder som regel kun min frokostpause foruden toiletbesøg, så det er ikke mange pauser - i hvert fald ikke væk fra selve computeren - og glemmer også at bruge mit hæve/sænke bord.

<< < 12 > >>
t