Støtte af håndled/underarm

Tags:    ergonomi

<< < 12 > >>
Hej Udvikleren.

Jeg har igennem de seneste måneder døjet med periodiske smerter i min underarm - helt præcist i det område, som altid støtter på bordet i forbindelse med brug af mus og tastatur.

Jeg kan ikke være den eneste herinde, som arbejder med IT og som har/har haft ligende problemer.

Er der nogen der kan anbefale noget håndledstøtte eller andet udstyr som kan afhjælpe problemet?

Skub computeren lidt tilbage på bordet og læg hele din arm op på bordet :)

Jeg bruger en lille pude med en masse små flamingo kugler i, den tilpasser sig armen..

Jeg har allerede hele underarmen til at ligge på bordet - borset fra selve albuen, hvilket er for at holde en 90 graders vinkel som anbefales når man læser om det.. :/

zynzz: Okay, det er også sådan noget jeg selv har haft i tankerne. En lille simpel løsning :)

Indlæg senest redigeret d. 02.05.2014 09:52 af Bruger #16372
Men mange bruger også dette: http://shop.wristease.dk/index.php/wristease.html

Men ellers skal du have en kant ved tasteturet håndledet ligger på..

Indlæg senest redigeret d. 02.05.2014 09:54 af Bruger #7728
http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/sygdomme-i-muskler-skelet-og-led/muskler-og-sener/seneskedehindebetaendelse-tendovaginitis-tenosynovitis-/

Tag i Matas og køb nogle støtter (håndledsskinner) til at tage på hænderne. Det har virket super for mig de sidste 25 år ved en pc :-) Jeg plejer at bruge dem i en uges tid og så forsvinder problemet gerne igen et halvt års tid og så på med dem igen.

Indlæg senest redigeret d. 02.05.2014 10:09 af Bruger #9814
Tak for svarene.

Er det dem her du mener Brian? For de virker som en god idé, da det som sådan ikke er selve ledet, men mellem håndledet og albuen den er gal.

Seneskedehindebetændelse kan være årsagen - styrketræning kan gøre det værre - og en 10 timers fisketur i går, var heller ikke den bedste idé.

Evt. kan jeg kombinere det med noget støtte ved tastaturet/musen som efterfølgene forebyggelse. :)

Det er præcis dem Nicky. Det føles total åndsvagt at have på, men de virker :-)

Hehe okay :)

Er der evt. en der kender et godt ergonomisk tastatur? Jeg har fået en contour RollerMouse Pro smidt i nakken, men jeg synes godt nok at hænderne ligger højt.

Ang. tastatur, så har jeg selv benyttet Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000. Hænderne ligger godt, men tasterne er efter min smag for hårde at trykke ned, og det er derfor meget hårdt for fingerspidserne. Jeg er mere tilpas med et standard tastatur, hvor jeg pt. bruger et billigt fra Deltaco hjemme i privaten.

Ang. mus, så er RollerMouse meget behageligt (bedre end en normal mus), men personligt er jeg mere glad for en Mousetrapper, hvor hænderne ikke er så fastlåst. Begge alternativer er dog forholdsvis dyre, men man kan være heldig at finde nogle brugte på DBA.

Ville gerne undgå et knæk tastatur, men så bliver det nok svært at finde et der er ergonomisk korrekt?

Hvordan fungerer en Mousetrapper? Er pladen lige som en touchpad, eller er den også mekanisk som på en RollerMouse? Synes jeg har en tendens til at køre musen op og ned på skærmen i mens jeg skriver på den her, fordi "pinden" er så lang, men det kan også være fordi det her tastatur har en for dyb kant i bunden, så hænderne nok ikke ligger 100% korrekt.

Prisen er ikke det vigtigste her - en skade vil være langt dyrere på flere måder.

Indlæg senest redigeret d. 02.05.2014 15:30 af Bruger #16372
<< < 12 > >>
t