Shell + App.Path + Word = Nedtur skod !!!

Tags:    visual-basic

Jeg skal have word til at åbne en fil fra en App.Path-destination men den vil ikke ????

x = Shell("winword.exe /n app.path & \\temp\\1_modtaget.doc", 1)

Sådan burde den se ud men den virker ikke ?? hvorfor hvad gør jeg galt... Den retunere bare i word med file not found !!

HJÆLP

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg skal have word til at åbne en fil fra en App.Path-destination men den vil ikke ????

x = Shell("winword.exe /n app.path & \\temp\\1_modtaget.doc", 1)

Sådan burde den se ud men den virker ikke ?? hvorfor hvad gør jeg galt... Den retunere bare i word med file not found !!

HJÆLP

Hej jeg tror at fejlen er mangler på "
Så koden burde se sådan ud:
x = Shell("winword.exe /n " & app.path & "\\temp\\1_modtaget.doc", 1)
Jeg er ikke sikker men det tror jeg er fejlen
---
En hånd på armen er bedre end to i skraldespanden!... ehh.. :/?

prøv at kigge på dette link

http://www.vbcodemagician.dk/tips/files_startapp.htm

jeg er sikker på at det hjælper dig med at løse dit problem

Du skal lige ledes være opmærksom på din app.path. Den har kun en backslash hvis du er i roden af et drev.

Hvis du altid benytter nedenstående kode til at danne din variable sti til afvikllingsområdet vil du kun skulle tilføje filnavnet for at du har den korrekte sti.

dim appPath as string
if right$(app.path,1) = "\\" then
' roden f.x. c:\ appPath = app.path
else
' program dir fx. c:\\programmer\\program
appPath = app.path & "\\"
end if

//vbcoder

Det vil den ikke godtage :-(

= Shell("winword.exe /n app path & \\temp\\1_modtaget.doc", 1) ?? hvad er der dog galt ?

Shell("winword.exe /n app path & \\temp\\1_modtaget.doc", 1) ?? hvad er der dog galt ?

helt præcist burde du danne din kode inden du indsætter den i parantesen

dim execString as string
dim retValue as long
execString = "winword.exe /n " & chr(34) & app.path & "\\temp\\1_modtaget.doc" & chr(34) & ", 1"
retValue = shell(execString)

det er ligeledes en god ide at sætte stier/filnavne i anf.tegn da det er tilladt at have mellemrum i stier og filnavne. Hvis disse ikke er indsat mellem anf.tegn vil du også få problemer med afviklling af en kommando der er baseret på et filnavn

//vbcoder

Jeg skulle bruge currentproject.path

t