total newb skal lave program

Tags:    visual-basic

okay jeg er total nybegynder med visual basic. så men altså jeg laver denne sidde hvor der er to buttons og jeg ville gerne vide hvilket kode man skal bruge for at så ligesom gøre dem til et link eller sådan noget til en ny sidde hvor man feks havde noget med databaser .

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
okay jeg tror jeg evt har fundet ud af det med hjælp fra dig.
så man har dette project og inde i det kan man have flere forme så man behøver slet ikke at have et popup vindue ? det ville løse mit problem hvis man kunne klikke på en command button fra Form1 også få det til at vise Form2 i det samme vindue.

jeg er stadig ikke helt med , hvad det er du vil
men ja, du kan sgatens lave midi forms, vinderu iet hovedvindue

ellers er det måske visibli propertyen du leder efet.

label1.visible=false 'fjerne label1.
label1.visible=true 'viser label1.

-Thomas
-------------------------------------------------------
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41

okay jeg er total nybegynder med visual basic. så men altså jeg laver denne sidde hvor der er to buttons og jeg ville gerne vide hvilket kode man skal bruge for at så ligesom gøre dem til et link eller sådan noget til en ny sidde hvor man feks havde noget med databaser .

hvis du mener fom?

bruger du formanavn.show

f.esk

form2.show

-Thomas
-------------------------------------------------------
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41

så jeg mener at man har denne her form. også har man to command buttons inde i den, også hvis man klikker på en af dem skal der så komme noget nyt frem inde i formen, f.eks. ligesom et link på en ordinær hjemmeside.

okay jeg tror jeg evt har fundet ud af det med hjælp fra dig.
så man har dette project og inde i det kan man have flere forme så man behøver slet ikke at have et popup vindue ? det ville løse mit problem hvis man kunne klikke på en command button fra Form1 også få det til at vise Form2 i det samme vindue.

hmm ja , så jeg er egentlig lidt ligeglad men altså så man kunne godt lave den her Form1 med to command buttons på, og når man så klikker på en af dem skal formen skifte content så det man gør er altså bare at sige commandbutton1_onclick
commandbutton1.visible=false
commandbutton2.visible=false
commandbutton3.visible=true
commandbutton4.visible=true

eller sådan noget ?

t