C++ eller Delphi?

Tags:    c++

Synes i at jeg skal begynde at programmere C++ ?
Jeg har programmeret i Delphi i mange, mange år, og er lige begyndt en lille smule på C/C++ og synes at det ser spændende ud :P

Synes i at jeg skal fortsætte på C/C++, eller holde mig til delphi? (jeg er efterhånden rimelig god til delphi, ville bare gerne prøve noget nyt :D )
---
Med Venlig Hilsen:
GuFFe.DK
pablo@frac.dk

[Redigeret d. 11/03-04 22:40:11 af GuFFe.DK]

6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja, endelig! C++ og Java er det sprog man kommer længst med, hvis man vil havde et job, eller på anden vis være med i et udvikler team hjemme i danmark.

Jo, flere sprog du kan begå dig i, desto bedere står du rustet, i erhvervslivet! Jeg har programmeret Delphi i en del år men har trods alt tit ønsket at jeg også kunne andre sprog. Jeg har bare aldrig rigtigt fået taget mig sammen. Men uniddelbart skulle det være ret let at springe fra sprog til sprog, når man først har mestret et sprog! På mit universitet har folk spurgt mig til råds, hvis de løb ind i et problem. Selv om jeg ikke rigtigt kendte sproget, har jeg dog altid kunnet finde løsningen, bare ved at bruge den logiske programmerings sans!

Syntaxerne er anderledes, men tanke-gangen (måden) i stort set alle programmeringssprog, den samme!

Jeg synes ikke springet fra Delphi til C/C++ er så stor som man gerne vil gøre den til. Du kan nøjagtigt det samme i begge sprog, og måden man gør det på er typisk den samme (når man altså ikke bruger alt det VCL crap fra Delphi og koder det selv). Som der også tidligere er skrevet er det vigtigt hvad du vil bruge sproget til, altså hvad forventer du at få ud af at skifte sprog? Jeg Sværgede engang til Java, men efterhånden er mange danske og udenlandske virksomheder så småt skrottet Java og begyndt at satse på .NET. Java lever i bedste velgående på universiteterne, men der stopper det så også. Hvis du vil lege lidt mere med et sprog der er i en anden boldgade end Delphi/C++ så synes jeg du skal prøve C# (eller et andet .NET sprog) eller Java, for det er bestemt en anden tankegang end Delphi/C++. Igen er 1000 kroners spørgsmålet, hvad vil du bruge et nyt sprog til?

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Hej
Det er aldrig dårligt at kunne programmering C/C++. Jeg syntes der er mange gode programmeringssprog og Delphi er klart af af dem sammen med C++. Java /C/C++ kunne godt minde lidt om hinanden hvor Delphi er lidt anderledes mere lidt ligesom VB. Hvad angår .net kan du jo anvende denne teknologi i den nyeste Delphi udgave.

Hvis du virkelig skal blive god til noget der kan bruges, skal du begynde at blive god til at lave COM, der kan genbruges i alle sprog. Eller blot lave .dll`er der kan avendes til flere sprog.

Hvis du virkelig gerne vil lære noget nyt kunne det måske være noget for dig med LabView
Prøv www.ni.com/labView

Lav ting og sager til dette program i det sprog du er bedst til. Programmet er udviklet til design af måleinstrumenter og hardware brug. Det er ret nemt at bruge...

Mvh
Janus S. Andersen

Ja selvfølgelig skal du starte med at programmere i C++, det er verdens mest geniale programmerings sprog der er bedre end alle andre sprog til alt ;-)

Mere seriøst; hvad vil du bruge det til?
Om det er C++ du skal kaste dig over afhænger en del af svaret på dette spørgsmål.

Brian Hvarregaard>>

>>Igen er 1000 kroners spørgsmålet, hvad vil du bruge et nyt sprog til?

Du bliver en bedre programmør af at være lidt almen. Hvert sprog har jo sine styrker og svagheder så derfor er det rart at have et par stykker at vælge imellem.

If just girls were as easy as Python..

prøv at søge på "c++ VS delphi..."

http://www.udvikleren.dk/thread.php?techid=&f=1&t=498

det har jeg lavet næsten den samme tråd....

Mvh. Jop...

t