Visual Basic 6.0 ShowInTaskbar

Tags:    visual-basic

Hej jeg har lavet et program som jeg gerne vil have man kan skjule så derfor har jeg sat "ShowInTaskbar" til "False" på formen som hedder "Form1" og når jeg så minimere programmet så skjuler det sig godt nok og det hele. Men så når jeg skal have det frem igen!!! Så tænkte jeg om der var nogle der kunne lave sådan når man trykker på "Enter" så bliver "ShowInTaskbar" sat til "True" istedet så man kan se den nede i menuen igen??? er der nogle der kan hjælpe mig???

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Først og fremmest vil jeg lige spørge, om ikke du mener tasten Enter (det kunne jo godt være et menuitem)?
For så kan du godt læse videre, da resten er baseret på det.

Så skal du lave en global keyboard hook.. Ikke videre besværligt, men jeg tror at du selv skal søge efter det på google, for der er en del at forklare (hvis altså du vil have det forklaret?). Helt enkelt skal du have nogle funktioner i en DLL, som varetager hook'en (for man kan ikke have det i et almindeligt program ifølge Windows), og når der så bliver trykket på enter (0x0D / 13 / VK_RETURN) skal du finde dit vindues hwnd (handle), og derefter lave noget i retning af ShowWindow(hwnd, true);
Som sagt er det ikke lige så enkelt, men du kan i øvrigt også sende en unik besked (fx WM_USER + 1) til dit vindue, efter at du har fundet dets hwnd, hvorefter det sætter ShowInTasker til true i stedet for ShowWindow, men det er nemmere kun at bruge Win32 API'et.

1101110100010110000101000001

Husk, det kræver 42 muskler at se sur ud, det kræver kun 6 at slå idioten ned...

[Redigeret d. 22/12-04 12:02:19 af Nicolai Lyster Fersner]

Hej jeg har lavet et program som jeg gerne vil have man kan skjule så derfor har jeg sat "ShowInTaskbar" til "False" på formen som hedder "Form1" og når jeg så minimere programmet så skjuler det sig godt nok og det hele. Men så når jeg skal have det frem igen!!! Så tænkte jeg om der var nogle der kunne lave sådan når man trykker på "Enter" så bliver "ShowInTaskbar" sat til "True" istedet så man kan se den nede i menuen igen??? er der nogle der kan hjælpe mig???

Det kan gøres med et api

http://www.mentalis.org/apilist/GetKeyState.shtml

eller rettere

http://www.mentalis.org/apilist/GetAsyncKeyState.shtml

du kan søge her på udviklere om det ,ellers google.dk

Mvh.
Thomas Christensen
-------------------------------------------------------
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41

t