spille multiplayer (netværks relateret)

Tags:    visual-basic

sidder og er ved at lave et kryds og bolle program. har lavet programmet helt færdig dvs man kan spille mod en uovervindelig computer samt en computer i 3 sværheds grader (let, middel, svær) mit problem er nu at jeg kunen tænke mig at lave en online del. Det skulle således være muligt at oprette et spil lidt alla tv 2's koncept hvor man så ser en liste over oprettede spil. Andre skal så selvfølgelig kunne deltage i disse spil ved at klikke på spillets navn. Mit problem består imidlertid af at folk der opretter servere jo kan være bag firewalls osv. Derfor ville det være smart at styre det hele fra et sted. Altså man opretter en server ved at sende noget tekst til en anden server som så har styr på alle spillene. Den eneste mulighed jeg her har for at køre en server er via et webhotel hos b-one. Derfor går spørgsmålet på hvordan jeg skriver til tekstfiler, der ligger på en ftp server med kode (meget info herom vil være nyttigt) ? er der mulighed for at løse problemet på en smarterer måde ?



10 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvilken metode brugte du til AI?

1101110100010110000101000001

Husk, det kræver 42 muskler at se sur ud, det kræver kun 6 at slå idioten ned...



Til Thomas Christensen:

kunne godt tænke mig at høre lidt mere om mulighederne omkring PHP delen som du snakker om. Er lidt sådan et system jeg søger, men ved ikke helt hvordan jeg skal lave det (har kun lavet et lille chat program ellers er jeg helt ny inden for winsock protokollen)

Til Nikolaj:

hej jeg har lavet min helt egen måde til AI'en på. Den er lidt kompliceret, men rigtig anvendelig. Tror det nemmeste vil være hvis du satte dig lidt ind i hvordan du tænker når du skriver kryds og bolle for dernæst at omskrive det datalogisk


Jo, man kunne etv fostille sig man havde to filer en for navn og en for ip

f.esk
navn.txt
ip.txt

kan evt. krypteres eller lægges i en ikke offetnlig mappe.

så har vi to script som tilføjer til filerne.

add_navn.php?navn=Peter

add_ip.php?ip=10.12.11.12

man kunnne evt., sammenkode de to fgilere som vil være bedere.

add_pc?navn=peter&ip=10.12.11.12

i stedet for at skrive ip og navn og evt. andre oplysninger ,vil det være mere handy med en database som f.esk mysql.

det vil også gøre det betydlig nemere at slette en forbindelse igen.



så skal programmet bare når den skal fortælle vi er here kalde et php script eller et andet dynamisk scrtpt som f.esk asp.

med et almindelig http request.

et http.requst der beder op filen add_pc?navn=petr&ip=10.12.11.12 fra google.dk

alsåt følgende

www.google.dk/add_pc?navn=peter&ip=10.12.11.12

<pre>
GET /add_pc?navn=peter&ip=10.12.11.12 HTTP/1.1 \\rn
Host: www.google.dk \\rn
Connection: Close \\rn
\\rn
</pre>
vær opmærksom på at google ikke indeholde siden, og at \\rn blot betyder nye linie.

din php eelr ande side behøver så blot at retunere f.esk et enkel ok.

så kan lave en time der beder om en betsem side.

som f.esk

data.php?spilid=5

f.esk, så ksal der jo så retuneres et spilid.

men prøv at læse lidt om winsock og evt. http request.

ellers til bare spørgsmål vis du har nogen.

-Thomas
-------------------------------------------------------
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41



sidder og er ved at lave et kryds og bolle program. har lavet programmet helt færdig dvs man kan spille mod en uovervindelig computer samt en computer i 3 sværheds grader (let, middel, svær) mit problem er nu at jeg kunen tænke mig at lave en online del. Det skulle således være muligt at oprette et spil lidt alla tv 2's koncept hvor man så ser en liste over oprettede spil. Andre skal så selvfølgelig kunne deltage i disse spil ved at klikke på spillets navn. Mit problem består imidlertid af at folk der opretter servere jo kan være bag firewalls osv. Derfor ville det være smart at styre det hele fra et sted. Altså man opretter en server ved at sende noget tekst til en anden server som så har styr på alle spillene. Den eneste mulighed jeg her har for at køre en server er via et webhotel hos b-one. Derfor går spørgsmålet på hvordan jeg skriver til tekstfiler, der ligger på en ftp server med kode (meget info herom vil være nyttigt) ? er der mulighed for at løse problemet på en smarterer måde ?


En anden mulighed, var styring med dynamiske sites f.esk asp elelr php

og så lave almindelig http request med winsock.

så dynamisk sider på serveren vartager tekstfilskrivning osv.

f.esk lave en resuet på en side ligesom.

newUser.php?usernavn=abcdefg&ip=25.25.25.26

og lign.

ellers kan du bruge denne kode

til at upload filer til ftp

http://vb.opencoding.net/code.asp?id=310

ellers lidt info omkring ftp protokollen

http://www.faqs.org/rfcs/rfc959.html

mvh.
Thomas
-------------------------------------------------------
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41



Til Thomas Christensen:

kunne godt tænke mig at høre lidt mere om mulighederne omkring PHP delen som du snakker om. Er lidt sådan et system jeg søger, men ved ikke helt hvordan jeg skal lave det (har kun lavet et lille chat program ellers er jeg helt ny inden for winsock protokollen)

Til Nikolaj:

hej jeg har lavet min helt egen måde til AI'en på. Den er lidt kompliceret, men rigtig anvendelig. Tror det nemmeste vil være hvis du satte dig lidt ind i hvordan du tænker når du skriver kryds og bolle for dernæst at omskrive det datalogisk



Hehe, det var skam ikke fordi at jeg ikke kender mulighederne, som Min-Max, Alpha-Beta osv...
Jeg er bare lige blevet færdig med min eget, hvor jeg bruger et lidt mærkeligt og måske lidt for hardcoded system, som dog virker... Hver felt tilegnes en 2^n værdi, hvor n er fra 0 - 8.
Derefter kan jeg jo så udføre bitshifts og bruge logiske operatorer på dem, og ved at lave et par arrays med muligheder, har jeg faktisk en AI, som er så svær som den kan være i et kryds og bolle spil. Der er endda forskellige sværhedsgrader, hvor den nemmeste kort sagt bare vælger en tilfældig (tom) plads. Skal nu til at have implementeret en multiplayer-del med WinSock2.
Ville bare høre hvad du havde gjort...

1101110100010110000101000001

Husk, det kræver 42 muskler at se sur ud, det kræver kun 6 at slå idioten ned...

[Redigeret d. 19/12-04 13:36:40 af Nicolai Lyster Fersner]



sidder og arbejder lidt med det men er nu strandet ved at jeg ikke kan lave html om til txt. Dvs at jeg jo får alle tags med det er jeg ikke interesseret i. Håber du kan hjælpe med dette problem



sidder og arbejder lidt med det men er nu strandet ved at jeg ikke kan lave html om til txt. Dvs at jeg jo får alle tags med det er jeg ikke interesseret i. Håber du kan hjælpe med dette problem


Du kan vel bare la' vær med at skrive html koderne?

ellers vil jeg forslå, dig at indsætte spcielttegn orking f.eks

<pre>
◙din tekst info◙
</pre>
eller
<pre>
◙din tekst♂
</pre>

<pre>
◙ = chr$(10)
♂=chr$(11)

her har jeg brug alt+tryket tallet på numlock tasten
men chr$(tallet)
</pre>

og så opdelen evt. med instr

eller split metoden, så vil du få et array på 3
0-2
arr0 tekst før din
arr1 din tektst
arr2 tekste efter din

speciel tegne vil også strippe http headern, samt andre ting som nogle servere sender med.

mvh.
Thomas Christensne
-------------------------------------------------------
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41



er der en smartere måde end det at gemme alt sin information i en txt fil og så åbne indholdet af den ? kan man ikke åbne indholdet fra http requesten direkte ?



er der en smartere måde end det at gemme alt sin information i en txt fil og så åbne indholdet af den ? kan man ikke åbne indholdet fra http requesten direkte ?


nu er jge ikk rigtig med?

http requets er de kommadnoer du sender via f.esk winsock til http serveren?

siden du får er et http resosne, typisk med par http header først.

hvilken del mener du at gemem txt fil?

-Thomas
-------------------------------------------------------
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41



har det her i mit script

Fold kodeboks ind/udKode 


hvis det her kan laves smartere og du kunne fixe det vil jeg være en glad mand og noget af koden er slamkode da jeg bare brugte forskellelige eksempler jeg fandt fra nettet og satte sammen kunen ikke finde en god tutorial omkring emnet



[Redigeret d. 22/12-04 17:21:05 af Alfred Simensen]



t