openGL mus udenfor skærm?

Tags:    c++

Jeg har nu lavet et par openGL applikationer og når jeg fx laver en kasse der drejer når jeg rykker musen så kan kassen pludselig ikke dreje mere til den ene side, men når man har drejet lidt til den anden side kan man gøre det igen! Jeg regner med at det er fordi muse makøren er kommet helt over i venstre/højre.
Kan man på en eller anden måde gøre så muse markøren bliver i midten eller noget i den stil?



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja det kan man helt sikkert, men ikke i OpenGL. OpenGL er kun et grafik library og kender intet til mus, vinduer og lignende, det bruger du et andet API til, og dem findes der mange af, og svaret afhænger af hvilket. Hvilket bruger du ? GLUT ? Windows ? SDL ? Et helt fjerde ?



Ja det kan man helt sikkert, men ikke i OpenGL. OpenGL er kun et grafik library og kender intet til mus, vinduer og lignende, det bruger du et andet API til, og dem findes der mange af, og svaret afhænger af hvilket. Hvilket bruger du ? GLUT ? Windows ? SDL ? Et helt fjerde ?

Jeg er ikke helt sikker men tror jeg bruger windows, min musekode ser sådan ud:
Fold kodeboks ind/udKode 


Jeg bruger så angle sammen med "glRotatef(angle,1.0f,1.0f,0.0f);"




t