Slideshow program!

Tags:    visual-basic

Heysa! :D

Jeg har gået og funderet lidt :P
Jeg er somsagt ikke særlig god til Visual Basic endnu, men får da snart min anden bog om sproget. Nu til det egentlige spørgsmål:

Vil det være meget svært at lave et program, som kan køre slideshowes af nogle billeder? Ligesom "Vis som diasshow" i XP? Det skal helst kunne være sådan at jeg kan vælge en mappe, og så kan man se alle billederne i den mappe.

I skal selvfølgelig ikke skrive hele koden her, men evt. hvilke ting jeg skal bruge, og måske en smart kode jeg kan bruge. Og i må da også meget gerne skrive hvor jeg kan læse mere om det henne.

1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Heysa! :D

Jeg har gået og funderet lidt :P
Jeg er somsagt ikke særlig god til Visual Basic endnu, men får da snart min anden bog om sproget. Nu til det egentlige spørgsmål:

Vil det være meget svært at lave et program, som kan køre slideshowes af nogle billeder? Ligesom "Vis som diasshow" i XP? Det skal helst kunne være sådan at jeg kan vælge en mappe, og så kan man se alle billederne i den mappe.

I skal selvfølgelig ikke skrive hele koden her, men evt. hvilke ting jeg skal bruge, og måske en smart kode jeg kan bruge. Og i må da også meget gerne skrive hvor jeg kan læse mere om det henne.

Det er forholdsvis enkelt.

du ksla bruge en timer
og picturebox

så med koden

<pre>
picture1.picture = loadpicture("billede_sits_variable")
</pre>

så nu er det eneste du amngler en fillistningskode

tjek f.esk

vb.opencoding.net
planetsource.com
vbcode.com

eller tag evt. et søg på google.

-Thomas
-------------------------------------------------------
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41