WebBrowser?

Tags:    visual-basic

Ja, så skulle jeg lige prøve at lave en webbrowser i vb
men da jeg kigger i componets finders der ikke noget om Microsoft Internet Control, skal man have noget specielt for at kunne få fat i den eller?
Her er et lille billede af mine componets: http://www.freewebs.com/yourno1web/browser.JPG
Nogen som kan hjælpe?

Hilsen
Jan S.

3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Okay, for det første: Du har kun tænkt dig at lave GUI'et til en webbrowser, ikke selve browseren (bare så du ikke går og tror andet).... Der er måske en hårfin grænse mellem protokoller, oversættelse data og webbrowser, men jeg mener bestemt ikke at bruge en IE kontrol er nogen webbrowser...
En browser er jo tusinde gange mere end et simpelt Windows-vindue med en IE kontrol, hvillket er det, som jeg er ret sikker på at du har tænkt dig at lave?

For det andet: Kender ikke VB :P

1101110100010110000101000001

Husk, det kræver 42 muskler at se sur ud, det kræver kun 6 at slå idioten ned...

[Redigeret d. 11/12-04 19:42:36 af Nicolai Lyster Fersner]

Okay, for det første: Du har kun tænkt dig at lave GUI'et til en webbrowser, ikke selve browseren (bare så du ikke går og tror andet).... Der er måske en hårfin grænse mellem protokoller, oversættelse data og webbrowser, men jeg mener bestemt ikke at bruge en IE kontrol er nogen webbrowser...
En browser er jo tusinde gange mere end et simpelt Windows-vindue med en IE kontrol, hvillket er det, som jeg er ret sikker på at du har tænkt dig at lave?

For det andet: Kender ikke VB :P

1101110100010110000101000001

Husk, det kræver 42 muskler at se sur ud, det kræver kun 6 at slå idioten ned...

[Redigeret d. 11/12-04 19:42:36 af Nicolai Lyster Fersner]

Okay, men jeg vil gerne bruge den ie controle...

Andre som kan hjælpe?

Hilsen
Jan S.

Hov, jeg har vidst glemt at lukke denne tråd, da jeg selv, efter en times surfing på nettet fandt ud af det...
Jeg glemte at indsætte componenten AxInterop.SHDocVw.dll :D...

Hilsen
Jan S.

t