Farve specielle ord?

Tags:    visual-basic

Hvordan gør jeg sådan at hvis brugeren skriver f.ex. <html>
i en textbox så bliver den rød eller sort .........

--------------------------------------------------
Regards Rasmus Hamberg

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Regards Rasmus Hamberg

Dette kan ikke lade sig gøre i alm. VB 6.0, men hvis du tilføjer et komponent, der hedder noget med winforms2 eller noget (er ikke lige i windows så kan ikke tjekke det - kræver vist også win2k eler winxp) men så får du en "anden" textboks der kan have flere farver osv. :)
Yderligere oplysninger kan jeg ikke give før jeg har leget med det, og har jeg ikke lige tid til nu - sorry - håber dog at det hjalp dig lidt på vej, ellers må du lige sige til så skal jeg nok eksperimentere lidt når jeg booter op i windows :)
// runix

Har ikke lige forstand på hvor meget VB's vinduer skiller sig ud fra Win32 API'et, men ellers kan du bruge en RichEdit.
Det er en standard kontrol fra og med Win 2K.
Ellers kan du jo altid bare tegne din egen kontrol og holde styr på den...

1101110100010110000101000001

Husk, det kræver 42 muskler at se sur ud, det kræver kun 6 at slå idioten ned...

[Redigeret d. 11/12-04 16:30:13 af Nicolai Lyster Fersner]

Regards Rasmus Hamberg

Dette kan ikke lade sig gøre i alm. VB 6.0, men hvis du tilføjer et komponent, der hedder noget med winforms2 eller noget (er ikke lige i windows så kan ikke tjekke det - kræver vist også win2k eler winxp) men så får du en "anden" textboks der kan have flere farver osv. :)
Yderligere oplysninger kan jeg ikke give før jeg har leget med det, og har jeg ikke lige tid til nu - sorry - håber dog at det hjalp dig lidt på vej, ellers må du lige sige til så skal jeg nok eksperimentere lidt når jeg booter op i windows :)
// runix

Ok tak for svaret.
Regards Rasmus Hamberg

[Redigeret d. 11/12-04 15:11:40 af Rasmus Hamberg]

t