Heysa!
Jeg har nu arbejdet med VB i et stykke tud, og ja, jeg bliver faktisk lidt bedre
Jeg har lavet et program der kan regne forskellige ting ud, f.eks. volume af en kegle osv. Meget simple programmer, men et eller andet skal man vel starte med. Jeg har dog lige nogle problemer/spørgsmål:
1) Mit program fungerer ved, at man indtaster f.esk. højde og radius i et tekstfelt, og så bliver svaret vist i en label. Det fungerer da også fint, bortset fra at det ikke virker hvis man skriver et komma. F.esk: Højde: 10,5
Så opfatter programmet ikke ,5 men regner bare med 10. Men hvis man derimod skriver 10.5 så virker det fint nok. Og svaret i min label, bliver også vist med komma? Hvordan kan jeg få den til at opfange at man laver et komma?
2) De ting man regner ud, giver tit et tal med mange decimaler efter. Vil det være muligt at lave et tekstfelt, hvori man kan bestemme hvor mange decimaler svaret skal vises med?
3) Hvis man vil lægge to tal sammen skriver man bare +, og - ved minus osv. Men hvad hvis jeg vil finde kvadratroden?
Hvis i skal vide mere, for at kunne besvare skriver i bare hvad i mangler
[Redigeret d. 08/12-04 17:04:33 af JanC]