Knap i Macromedia Flash MX 2004

Tags:    visual-basic

Jeg har lavet en knap i Macromedia Flash MX 2004! jeg vil gerne vide hvordan man laver sådan når man trykker på den åbnes hjemmesiden www.google.com i et nyt vindue! Kort sagt alle de funktioner man kan lave i en allmindelig form knap i html. Alle de funktioner vil jeg også gerne vide hvordan man laver på sin eget designede knap!!

Ups undskyld kom til at poste i forkerte forum men håber nogle hvil hjælpe alligevel!

[Redigeret d. 01/12-04 17:35:39 af Morten]

[Redigeret d. 01/12-04 17:38:14 af Morten]

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har lavet en knap i Macromedia Flash MX 2004! jeg vil gerne vide hvordan man laver sådan når man trykker på den åbnes hjemmesiden www.google.com i et nyt vindue! Kort sagt alle de funktioner man kan lave i en allmindelig form knap i html. Alle de funktioner vil jeg også gerne vide hvordan man laver på sin eget designede knap!!

Ups undskyld kom til at poste i forkerte forum men håber nogle hvil hjælpe alligevel!

[Redigeret d. 01/12-04 17:35:39 af Morten]

[Redigeret d. 01/12-04 17:38:14 af Morten]

Jeg forstår ikke helt dit andet spørgsmål "Alle de funktioner vil jeg også gerne vide hvordan man laver på sin eget designede knap!!", men til det første om hvordan du får ånbet google.com kan du gøre flg.

Marker din knap.
Tilføj flg. action:
Fold kodeboks ind/udKode 

Her er et eksempel på en knap :

www.jj-multimediedesign.dk/button.html

kilde :
www.jj-multimediedesign.dk/button.fla

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Glem det andet jeg sagde det er lige meget Simon tak skal du have! men er der ikke også andre fede funktioner man kan få sine knapper til??? og hvor kan jeg evt. lærer mere om det???

Øhmm du kan få dine knapper til en del :)

Du skal nok starte med at læse lidt om action script.. eventuel tage nogle af de 1000vis af tutorials der findes på nettet..

Det er nok nemmest at besvare dit spørgsmål hvis du har noget konkret..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Glem alt det jeg har sagt indtil videre!

Jeg kan simpelt hen ikke finde ud at hvad der er best til at lave menuer og knapper med til sine hjemmesider hvis man skal lave rigtig pro hjemmesider er det Macromedia Flash MX 2004 som jeg er i gang med eller Photoshop eller noget helt andet? jeg vil gerne vide det så jeg går i gang med det bedste til at labe pro design med hvad syntes i hvad har de f.eks brugt her på udvikleren.dk hjemmesiden for jeg tror sku ikke helt de har brugt Macromedia Flash MX 2004 eller hva???

Hvad der er pro?
Det afhænger vel af hvor godt man laver det.

Her på udvikleren er brugt ganske almindelig html / css til menuen med simpel definition af farver.

Det afhænger af hvilken stil du vil lave på dit site, og hvordan det skal passe med alt det andet.

Selv synes jeg at en menu lavet i flash er meget mere flexibel og kan også laves en del mere attraktiv end med bare html og css.
Se. evt. www.cwd.dk
Man kommer også langt med javascript, og dybest set kan man opnå det samme med javascript som man kan med flash. Selvom det vil blive rimelig komplex hvis man skulle lave animationer som i flash, og det ville nok heller ikke være særlig optimalt set ud fra hukommelse og ydelse.

... jeg synes det er lidt svært at svare på.

Ok tror bare jeg holder mig til Macromedia Flash MX 2004 og javascript så!!!

Jeg har allerede følgende bog:
http://www.e-boghandel.dk/shop/item.asp?id=548254

Men jeg tænkte om du eller nogle andre har nogle gode links til begynder javascript og senere vidergående javascript guider???

Og også meget gerne nogle Macromedia Flash MX 2004 guider om hvordan man laver menuer, knapper og bruger actionscript???

Ok tror bare jeg holder mig til Macromedia Flash MX 2004 og javascript så!!!

Jeg har allerede følgende bog:
http://www.e-boghandel.dk/shop/item.asp?id=548254

Men jeg tænkte om du eller nogle andre har nogle gode links til begynder javascript og senere vidergående javascript guider???

Og også meget gerne nogle Macromedia Flash MX 2004 guider om hvordan man laver menuer, knapper og bruger actionscript???

t