Bogstav og tal blander

Tags:    c++

Hej er der nogle der kan lave et c++ program til mig hvor du inde i programmet kan skrive f.eks 123abcde@ og så blander dem alle tegnene så mange gange man kan helt op til 20 cifrede ord.

Hilsen Jens

7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan jo bruge varible[0] så tager den jo det første tegn, også varible[1] osv...

Også bare sætte dem random ind i en ny varible......

Hej er der nogle der kan lave et c++ program til mig hvor du inde i programmet kan skrive f.eks 123abcde@ og så blander dem alle tegnene så mange gange man kan helt op til 20 cifrede ord.

Hilsen Jens

At blande tegn fra 123abcde@ i alle kombinationer til ord på op til 20 tegn vil lave MANGE ord.
Hvis det virkelig er det du ønsker kan jeg godt prøve. Men jeg skal lige vide om man må bruge det samme tegn mere end en gang?

Jeg har lavet et lille program der laver 20 ord med tilfældige tegn fra en streng du taster.

#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <string>

using namespace std;

int main()
{
cout << "Tast nogle tegn: ";
cout.flush();
string tegn;

getline(cin, tegn);

for(int i = 0; i < 20; i++)
{
int n = rand()%19 + 1;
for(int j = 0; j < n; j++)
cout << tegn[rand()%tegn.size()];
cout << endl;
}
return 0;
}

Det er det jeg ønsker og den må godt bruge det samme tegn flere gange og tak på forhånd hvis du kan lave det. Ps. Du skal bare lave så den udskriver det på skærmen.

Måske noget i stil med:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis ikke du vil have ord med længder på 1, 2, 3, ... skal du fjerne den yderste loop og erstatte c med max_ord_length.

Det er du bare god til Bertel hvordan finder du ud af hvordan man laver sådan noget??? Nå men jeg vil bare sige tak og så vil jeg spørge om du ikke kan lave en tids tæller der tæller hvor lang tid det tager fra den begynder til den slutter og så udskriver det til sidst.

Ps. Kan du ikke besvare sådan jeg kan give dig ups???

Det er du bare god til Bertel hvordan finder du ud af hvordan man laver sådan noget???

Et par års erfaring er et godt sted at begynde :-)

Ps. Kan du ikke besvare sådan jeg kan give dig ups???

Mange har prøvet at give Bertel UP men han er ikke interesseret :-)

... og så vil jeg spørge om du ikke kan lave en tids tæller der tæller hvor lang tid det tager fra den begynder til den slutter og så udskriver det til sidst.

Se et eksempel her:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vccore98/HTML/_crt_clock.asp

t