Hvad skal jeg vælge?

Tags:    visual-basic

Ja, det er jo snart jul og alt sådan noget, så jeg har tænkt mig at købe visual basic, men når jeg er ude og kigge på nogle forskellige web-shops, ser jeg at der er flere forskellige "versioner" af dem, så jeg ved ikke lige hvad jeg skal købe, det jeg gerne vil er at lave små programmer som kan regne, tegne osv, og jeg vil også gerne kunne lave system trays... Hvilken Visual Basic skal jeg have for at kunne disse ting?

Undskyld hvis mit spørgesmål er lidt newbie agtigt, men jeg er jo også newbie til visual basic... :)

Hilsen
Jan S.

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja, det er jo snart jul og alt sådan noget, så jeg har tænkt mig at købe visual basic, men når jeg er ude og kigge på nogle forskellige web-shops, ser jeg at der er flere forskellige "versioner" af dem, så jeg ved ikke lige hvad jeg skal købe, det jeg gerne vil er at lave små programmer som kan regne, tegne osv, og jeg vil også gerne kunne lave system trays... Hvilken Visual Basic skal jeg have for at kunne disse ting?

Undskyld hvis mit spørgesmål er lidt newbie agtigt, men jeg er jo også newbie til visual basic... :)

Hilsen
Jan S.

Tja... hvis jeg skulle vælge så ville jeg tage Visual Basic .NET, du siger jo det skal være VB. Du kan jo se om det er noget for dig på:

http://lab.msdn.microsoft.com/express/vbasic/default.aspx

Bemærk lige at ovenstående er en beta version af .NET 2.0, men den er gratis og hvis du alligevel regner med at lave små projekter så er den helt eminent til jobbet!

Casper

Okay, tak
Hilsen
Jan S.

[Redigeret d. 27/12-04 12:56:51 af Jan S]

Hov, har glemt at lukke tråden :D...

Hilsen
Jan S.

[Redigeret d. 27/12-04 12:57:10 af Jan S]

t