Paramentras?

Tags:    visual-basic

hej der var lige en ting jeg tænkte på.
Hvordan laver man et program med paramentre?
For eksempel var jeg et modul med to subber(Eller hvad det nu hedder i flertal?) som hedder alpha og beta.
Så kunne jeg køre filen: C:\\Programmer\\MitProg\\Prog.exe Beta
Og så køres subben. hvordan laver jeg dette?
---
En hånd på armen er bedre end to i skraldespanden!... ehh.. :/?

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Programmets parametre bliver gemt i variablen Command, der er dim'et som en Variant, eller Command$, der er dim'et som en string - hvis du ved det er en string... tror i hvert fald nok det er sådan...

Så i fx Form_Load kan du tjekke om om Command$ er alpha eller beta og kalde funktionerne derefter...

// Your brain is your weapon, do not waste it!!

Programmets parametre bliver gemt i variablen Command, der er dim'et som en Variant, eller Command$, der er dim'et som en string - hvis du ved det er en string... tror i hvert fald nok det er sådan...

Så i fx Form_Load kan du tjekke om om Command$ er alpha eller beta og kalde funktionerne derefter...

Ok. Så hvis jeg vil tjekke om der er en paramentre så bruger jeg:
Fold kodeboks ind/udKode 

Eller noget ligende?
---

Du kunne jo selv teste ved at compile programmet og se hvad der skete når du åbnede programmet med forskellige parametre..

Men jo, det er sådan der virker... Du kan eventuelt overveje at sætte en lcase() på Command$ sådan at den forstår det uanset om man har brugt store eller små bogstaver.

Du kunne jo selv teste ved at compile programmet og se hvad der skete når du åbnede programmet med forskellige parametre..

Men jo, det er sådan der virker... Du kan eventuelt overveje at sætte en lcase() på Command$ sådan at den forstår det uanset om man har brugt store eller små bogstaver.

Tak men jeg kunne ikke få den til at virke? Der skete vist ikke noget. Jeg må prøve igen...
---

Tak men jeg kunne ikke få den til at virke? Der skete vist ikke noget. Jeg må prøve igen...
---

Det virkede faktisk men bare ikke til det program...
Her har du dine up.
---

t