Du skal bare oprette alle de menupunkter du har brug for... så kan du sætte nogle af dem til visible=false og så bagefter ændre det til true når du vil have dem vist...
Et smart trick er at i stedet for du skal gøre 10 menupunkter synlige en efter en kan du gøre dem alle sammen synlige, ligge dem ind i en mapper for sig og så ændre på mappens synlighed (true/false). Det spare en del kode!
Hvis det er fordi du skal bruge det til at generere en liste over seneste åbne filer kan du bare oprette 5 tomme menupunkter med visible=false.. Så kan du for hver seneste dokument der fx ligger i registreringsdatabasen ændre på det tomme menupunkts Caption og gøre den synlig. På den måde kan du lave en levende topmenu!
Det smarte ved en levende topmenu er at man kan fjerne nogle funktioner deroppefra hvis et objekt, der alligevel ikke understøtter denne funktion, bliver markeret..
// Your brain is your weapon, do not waste it!!
Ja, det er rigtigt... jeg har faktisk selv fundet en løsning på det, men jeg vil gerne give dig nogle point for dig indlæg, for jeg har faktisk selv været inde omkring den metode, men valgte alligevel at lave menupunkterne direkte....
Hvis der er nogen der gerne vil have noget af koden, så kan i bare sige til, så vil jeg gerne sende den til jer
----------> HEEEELP <----------