Brug af Dos kommando i VB

Tags:    visual-basic

jeg skal have et program til at køre en dos kommando og jeg vil ikke bruge en bat fil til det, da programmet løbende skal ændre i kommandoen... er der nogen der evt. har nogle gode ideer?

----------> HEEEELP <----------

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg skal have et program til at køre en dos kommando og jeg vil ikke bruge en bat fil til det, da programmet løbende skal ændre i kommandoen... er der nogen der evt. har nogle gode ideer?

Vil bare lige understrege at du reelt set ikke køre en dos kommando! Du kører en kommando igennem en konsol. Det er lidt noget andet.

Og så til selve emnet:
Hvis du bare vil ændre en kommando eller sætte nogle parametre i scriptet, så burde du faktisk kunne gøre det med et batch script, men du skal så bare sætte miljø variabler fra VB, og derefter kalde batch filen. Jeg har ingen annelse om hvordan du gør nogle af disse ting(Er elendig til VB, for at sige det på en mild måde), men det burde kunne lade sig gøre...

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Vil bare lige understrege at du reelt set ikke køre en dos kommando! Du kører en kommando igennem en konsol. Det er lidt noget andet.

Og så til selve emnet:
Hvis du bare vil ændre en kommando eller sætte nogle parametre i scriptet, så burde du faktisk kunne gøre det med et batch script, men du skal så bare sætte miljø variabler fra VB, og derefter kalde batch filen. Jeg har ingen annelse om hvordan du gør nogle af disse ting(Er elendig til VB, for at sige det på en mild måde), men det burde kunne lade sig gøre...

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Jeg har fået det til at virke nu...

shell("command.com /c dirogfilderskalkøres"), vbHide

nu skulle jeg også bruge nogle kommandoer i linjen, derfor skrev jeg det hele ind i en "string" sammen med "command.com /c" og brugte den som input i commandoen.

shell(dataderskalsendestildos), vbHide

/c parameteren siger til command at det er en linje der skal afvikles og at den skal lukke bagefter.

Bare hvis der er andre der skulle få brug for det.

[Redigeret d. 14/11-04 02:31:06 af Jakob Jørgensen]

t