Hey jeg har brug MEGET hjælp til bygning af et program. Programmet har den function at den har 3 textboxes. i textbox nr. 1 skal man skrive hvor mange MB man vil hente, i texbox nr 2 skal man skrive sin download fart, i textbox skal man få resultatet som kunne være
"When your Downloading 700 mb with a constant stream of 30kbps your download will be done in 3 hours, 20 min, and 15 sec."
Jeg håber i forstår functionen ved programmet. Men ærligt er jeg vildt dårlig til VB. Og har brug for en næsten fuld source kode, måske med forklaring på hvad hver kode linje gør.
Håber i kan hjæpe mig!
Hej jeg tror at jeg har svaret.
her er det du skal bruge
Private Sub Command1_Click()
On Error Resume Next
Text3.text = "Med en internet forbindelse på " & Me.Text1.Text & " og en fil på " & Me.Text.Text & " vil det tage " & Round(Me.Text2.Text / Me.Text1.Text, 1) & " sekunder"
End Sub
Og her er forklaringen.
Den første sætning: On error resume next betyder at hvis en fejl skulle opstå ville den bare glemme fejlen og forsætte det næste den kan.
Det næste indsætter teksten i text3 som er der hvor den bliver indsat.
det første er nok nemt nok men det der round(Me.Text2.Text / Me.Text1.Text, 1) betyder at den afrunder det til 1 decimal. Det antal decimaler du skal bruge skal du skrive efter kommaet.
og normalt bruger jeg + men for at kunne linke string og integer sammen bruger jeg &.
Sig bare til hvis du får brug for hjælp. eller der opstår fejl.
---
En hånd på armen er bedre end to i skraldespanden!... ehh.. :/?