Sortering

Tags:    visual-basic

Hvordan gør jeg hvis jeg vil lave en liste med dem der har fået flest points i mit yatzy spil??
Jeg kunne ikke få en List til at sortere det sådan at dem der har fået flast points kommer højst op på listen.. hvordan får man den til at gøre det?

<===>

jeppe

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Her er et godt link til en tuturial om sorteringer... Her kan du også kopiere koden direkte og finde den kode der passer bedst til dit formål:
http://www.vb-helper.com/tut1.htm

// Your brain is your weapon, do not waste it!!

Hvordan gør jeg hvis jeg vil lave en liste med dem der har fået flest points i mit yatzy spil??
Jeg kunne ikke få en List til at sortere det sådan at dem der har fået flast points kommer højst op på listen.. hvordan får man den til at gøre det?

<===>

jeppe

Jeg tror at jeg ved hvordan men jeg mangler lige lidt infomationer om listboxe!
---
En hånd på armen er bedre end to i skraldespanden!... ehh.. :/?

Hvad er det du mangler, kode til dynamisk at flytte rundt på poster i en listbox, eller kode til en sorterings algoritme?

Mvh. Thomas Lykke Petersen

øhh..
Jeg vil bare have at vide hvordan man kan gøre for at sortere nogle variabler eller arrays så dem med det højeste tal kommer først... (jeg ved ikke hvad algoritmer er..)

Den 15-10-04 08:53 skrev Thomas Lykke Petersen følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Hvad er det du mangler, kode til dynamisk at flytte rundt på poster i en listbox, eller kode til en sorterings algoritme?

Mvh. Thomas Lykke Petersen
-----------------------------------------------------------------------------

<===>

jeppe

t