Kodder?

Tags:    visual-basic

<< < 12 > >>
Hej jeg leder efter en kode så man kan finde brugerens kode og brugernavn. Det skal bruges til en logging.

Håber at i kan finde ud af det.
---
En hånd på armen er bedre end to i skraldespanden!... ehh.. :/?

15 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmm, altså selve adgangskoden er jo krypteret et sted på computeren (kan ikke lige huske hvor ;D) men den kan du nok ikke lige få fat i sådan uden en dekryptering...

Ellers kan du måske ledde efter et API der tager user og pass som argumenter (måske mere) og tjekker om det er gyldigt login...

// Your brain is your weapon, do not waste it!!

Du kan ikke få fingre i adgangskoden, da den ligger som en hash'ed værdi og er derfor ikke mulig at dekryptere. Du kan anvende Windows API for at få fat i den bruger som er logget på Windows.

Mvh. Thomas Lykke Petersen

Hej jeg leder efter en kode så man kan finde brugerens kode og brugernavn. Det skal bruges til en logging.

---

Hvad mener du med at finde brugerens brugernavn? Mener du navnet på den bruger som er logget ind i Windows?

---

Hvad mener du med at finde brugerens brugernavn? Mener du navnet på den bruger som er logget ind i Windows?

ja og adgangs koden!
---

Hmm, altså selve adgangskoden er jo krypteret et sted på computeren (kan ikke lige huske hvor ;D) men den kan du nok ikke lige få fat i sådan uden en dekryptering...

Ellers kan du måske ledde efter et API der tager user og pass som argumenter (måske mere) og tjekker om det er gyldigt login...

OK. Men du snakker om en API?
Hvor kan jeg få fat i den.
Jeg har faktisk en kode men den supurter faktisk ikke win2000
Så jeg ledder faktisk efter en somvirker på alle windows systemer eller bare win98 og win200.
Håber du ved hvor jeg kan få fat i den?
---

Hej

Prøv at se her: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/winprog/winprog/windows_api_start_page.asp

eller her: http://www.directions.com.au/articlehtmlxid_89

TAK
http://www.directions.com.au/articlehtmlxid_89 Kan jeg finde brugernavnet. Men jeg søger også en kode som finder eller godkender adgangskoden. Da jeg nok godt kan lave et program der gætter sig frem. Så hvis du ved hvor eller hvis du har koden så bare sig til. Og jeg kunne dog ikke finde noget på msdn.microsoft.com

Så godt jagt
---

Hej

Som tidligere nævnt så kan du ikke finde koden, hvertfald ikke via et API. Så skal du selv på en eller anden måde grave i registreringsdatabasen.

Mht. validering af en kode, er der så tale om at der køres op i mod Active Directory eller lignende?

Hej

Som tidligere nævnt så kan du ikke finde koden, hvertfald ikke via et API. Så skal du selv på en eller anden måde grave i registreringsdatabasen.

Mht. validering af en kode, er der så tale om at der køres op i mod Active Directory eller lignende?

---
Hvad er i mod Active Directory?

Logger du på en domain controller eller ?

Hej

---
Hvad er i mod Active Directory?

<< < 12 > >>
t