Hvad sker der med Æ, Ø, Å

Tags:    visual-basic

Hej,

Jeg har kigge og kigge efter et svar på. Hvad sker der hvis med bruger Æ, Ø og Å i programmering, og nu håber jeg der er nogen af jer der ved det

Hilsen.
C2

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
De fleste sprog med undtagelse af dem skrevet på dansk.

tillader ikke at du bruger Æ,Ø,Å i reference navne(variablenavne,funktionsnavne,etc..)
med andre ord vil de kaste en fejl sandsynligvis noget I retning af
"illegal variablename".
alt efter hvad slags sprog er det enten brugeren der får denne (interpret sprog) eller udvikleren(compiled sprog).

hvis du mener med Æ Ø og Å som værdier burde der ikke være noget problem forudsat at det kører på en maskine der er sat til den normale tegn tabel, hvad de fleste maskiner er i vesten koreanere kinesere ville nok få et rimeligt mærkligt resultat.

-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

[ Hej,

Jeg har kigge og kigge efter et svar på. Hvad sker der hvis med bruger Æ, Ø og Å i programmering, og nu håber jeg der er nogen af jer der ved det

Hilsen.
C2 ]

Hvad så med 'Caption' del vil der ske noget der

Hvis du vil ændre formens caption er der ikke noget problem med at komme æ,ø og å ind i det.
Fold kodeboks ind/udKode 

---
En hånd på armen er bedre end to i skraldespanden!... ehh.. :/?

Hej,

Hilsen.
C2

Prøv...

De fleste compilere siger det er en fejl

-------------------------------------------------------
Jonas (Decko)
-------------------------------------------------------

[ De fleste compilere siger det er en fejl ]

Okay, men ved du så hvad der sker i brugerens ende, vil den gå amok eller noget i den stil?

mvh.
C2

[ Hej,

Hilsen.
C2 ]

Hvad så med 'Caption' del vil der ske noget der

t