InStr med forbehold

Tags:    visual-basic

Jeg sysler lidt med et program som skal kunne gennemsøge en fil for et bestemt ord. Noget lignende det her:

1. Brugeren indtaster et ord. (dette ord omgives af mellemrum)
2. Programmet læser filen ind en string.
3. InStr leder efter det indtastede ord i string'en
4. Resultatet skrives i browservinduet

Jeg har skrevet programmet og det virker delvist. Nogle af de ord der skal findes i filen ender på et tal. Det betyder at orderne ikke accepteres som sammenlignelige af InStr. Så kunne man fjerne de omgivende mellemrum, men det vil betyde at InStr også ville finde et ord som "af" sammenligneligt med fx "affald", så mellemrummene er nødvendige.

Mit spørgsmål går på:
Er det muligt at få InStr til at acceptere et ord med et tal i enden fx "HUS4" el. "MANDAG2"? Og kan dette tal muligvis aflæses?
Og til sidst, kan man overhovedet forstå hvad jeg spørger om?

Håber i kan hjælpe!!

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg sysler lidt med et program som skal kunne gennemsøge en fil for et bestemt ord. Noget lignende det her:

1. Brugeren indtaster et ord. (dette ord omgives af mellemrum)
2. Programmet læser filen ind en string.
3. InStr leder efter det indtastede ord i string'en
4. Resultatet skrives i browservinduet

Jeg har skrevet programmet og det virker delvist. Nogle af de ord der skal findes i filen ender på et tal. Det betyder at orderne ikke accepteres som sammenlignelige af InStr. Så kunne man fjerne de omgivende mellemrum, men det vil betyde at InStr også ville finde et ord som "af" sammenligneligt med fx "affald", så mellemrummene er nødvendige.

Mit spørgsmål går på:
Er det muligt at få InStr til at acceptere et ord med et tal i enden fx "HUS4" el. "MANDAG2"? Og kan dette tal muligvis aflæses?
Og til sidst, kan man overhovedet forstå hvad jeg spørger om?

Håber i kan hjælpe!!

Du kunne lave en for lykke som f.eks.
Fold kodeboks ind/udKode 

Det er lidt dårligt, men det virker...

MvH Jannich Brendle

Tak det virker fint!
Kendte ikke lige den der Trim.

Men tak du!

hehe... selv tak...

t