Visual Basic og RuneScape!

Tags:    visual-basic

<< < 12 > >>
Kære Folk på udvikleren.dk

Jeg er ung gut der ind i mellem spiller Runescape.com.
Til dem af jer der evt. kender spillet kræver det indimellem en del skrivearbejde. Især ved handler.

Jeg lider desværre af en ondardet gigtsygdom, der gør det svært for mig at skrive hurtigt længe af gangen.

Jeg har defor forsøgt at få en visual basic program til at sende keystrokes til spillet. vha. sendkeys og webbrowser kontrollen.
Det virker på de fleste andre sider, men desværre ikke runescape (måske udviklet i java).

Hvis der var nogen der kunne hjælpe mig med et stykke kode der kan sende keystrokes til spillet ville jeg blive enormt lykkelig!

Mange tak for hjælpen
Lufthoved

12 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Puhha jeg giver dig fuldstændig ret, jeg har nemlig også spillet runescape engang før de ændrede grafikken :D

Jeg fandt API kaldet 'keybd_event' på nettet og fandt denne her liste over koderne man skal indsætte som parametre for at få den ønskede effekt:
http://delphi.about.com/library/blvkc.htm

Den fulde liste findes på msdn, men der er ikke meget mere brugbart her:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/winui/WinUI/WindowsUserInterface/UserInput/VirtualKeyCodes.asp

Jeg tænkte først på at indtaste hele tabellen ind i min kode, men fandt pludselig ud af en anden måde som du ser i mit modul. Nemlig at benytte hex() funktionen, den omskriver nemlig numrene for tegnene i ascii tabellen til de koder der skal bruges her.

Her er mit modul:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har ekspermenteret lidt med det men kan ikke lige umedbart få den til at skrive speciel-tegn... faktisk kun små bogstaver, tal og mellemrum :P Store bogstaver vil blive skrevet som små da både shift og caps lock jammede da jeg prøvede at aktivere dem :(

Men du gør bare det at du skriver:
Call PostMessege("Besked")

Dette kan du så evt. sætte ind i en timer og så få gentaget beskeden hvert 5 sekund eller sådan noget...

Jeg har foresten testet det og det virkede hos mig så jeg håber du får gavn af det...

// Your brain is your weapon, do not waste it!!

Hov jeg glemte lige at skrive at du her bare sender nogle tastetryk, men ikke bestemmer vinduet... Derfor skal du hvis du fx laver en timer, køre programmet og så straks skifte vindue til runescape.

Hvis du er smart laver du programmet som et system tray ikon, og så laver nogle menuer der popper når du højreklikker. Her kan der fx være en "skift tekst" knap der gør det muligt at skrive en tekst der skal gentages et X antal gange i minuttet... Her kan du også have gemt dine mest brugte beskeder sådan at du hurtigt kan få dem skrevet!

Kære HAP!

Ved du hvad? Det var lige hvad jeg manglede. Jeg har lige testet koden og ja den kan sende til runescape!!!

Du er et geni!

Jeg vil gå i gang med at udvikle programmet dertil, og måske stille jeg spørgsmål senere.

Allerede efter min første post på dette sted elsker jeg det!

Tusind tak!

/lufthoved

Kære HAP (og andre der læser dette)!

Allerede nu optræder der et lille spørgsmål til koden!

Jeg har lavet en form med en webbrowser control.

Jeg vil gerne have denne form til, vha. nogle knapper til at kunne sende keystrokes vha. din fremragende kode.

Koden virker fint, men jeg skal klikke (med musen) inde i webbrowseren inden teksten sendes.

Jeg har prøvet med webbrowser1.setfocus men det virker ikke.

Selvom spørgsmålet måske er lidt banalt håber jeg du kan svare.

Tusind tak

/luft

Det er fordi fokus fjernes fra browseren, og når du skriver browser.setfocus bliver fokusen ikke automatisk sendt videre til java-aplettet... Og ingen tastetryk kan gøre dette, kun et museklik vil sende fokus det rigtige sted hen!
Om du vil bruge et API kald mere til at klikke på et specielt punkt på skærmen må du selv om, men jeg synes det ville være keglet :P

Det virker ikke at dele det op i to forme og du kan heller ikke lige hacke java-aplettet så den gør hvad du vil have den til (noget med at serveren kun vil streame data til en IP-addresse)...

Så det bedste løsning jeg kan komme på (hvis ikke du kunne bruge den første løsning der) er at du kan have nogle optionsboxes i stedet for knapper. Mens knapperne reagere når man klikker på dem, skal optionboxene først reagere når du med musen klikker fokusen tilbage til browserens runescape spil. På denne måde kan du med to klik sætte et loop eller andet igang :D

vis i ville have 6mil i runescape så tag min emil: deniz_2635@hotmail.com

<< < 12 > >>
t