høje tal?

Tags:    c++

Hvordan kan man lave en variable der indeholder højere tal en long kan?

En double kan vist?

/AC

Du kan bruge unsigned long int (så mister du naturligvis det negative spektrum). unsigned long int går op til 2^32.
-AH

Hvordan kan man lave en variable der indeholder højere tal en long kan?

Du kan bruge en long long på nogen systemer, andre har en __int64.

Hvis du skal arbejde med MEGET store heltal og bruger en gcc compiler (mingw f.ex) kan du bruge BIGNUM, se f.ex:

http://developer.apple.com/documentation/Darwin/Reference/ManPages/html/bn.3ssl.html

Hvor store tal skal du bruge ?????

Jeg tror nok en long double er en af de største typer jeg lige kender eller den anden type der er beskrevet her.

Men du kan jo lave din egen type variabel. Det er forholdsvis nemt. Dette kan gøres vha. en class eller en struct....

Skriv evt. hvis du ikke kan få dine tal til at passe i de typer variable der er lavet her.

Husk også at hvis du bruger disse variable på et mic (CPU) - system kan det godt være tidskrævende. Tror nok det mest almindelig er 16 - bits operationer (eller derunder). Søg evt. info om ALU - enheden....

Håber du kunne bruge det til noget

Mvh
Janus S. Andersen

Hvor store tal skal du bruge ?????

Jeg tror nok en long double er en af de største typer jeg lige kender eller den anden type der er beskrevet her.

Men du kan jo lave din egen type variabel. Det er forholdsvis nemt. Dette kan gøres vha. en class eller en struct....

Skriv evt. hvis du ikke kan få dine tal til at passe i de typer variable der er lavet her.

Husk også at hvis du bruger disse variable på et mic (CPU) - system kan det godt være tidskrævende. Tror nok det mest almindelig er 16 - bits operationer (eller derunder). Søg evt. info om ALU - enheden....

Håber du kunne bruge det til noget

Mvh
Janus S. Andersen

"Error: Table 's2001.teachers' doesn't exist"

Jeg ved alt om alt!

t