2 lyde på en gang?

Tags:    visual-basic

Jeg er ved at lave et spil.
I spillet skal der være lyde når man gør noget og musik i baggrund. Men jeg kan få den til at spille men når jeg skal få den til at spille en ny lyd. Stopper den afspillingen af den anden!!!
Og det duer bare ikke!!!
Sikke noget lort!

Men her er koden jeg bruger:
===
Public Declare Function sndPlaySound& Lib "winmm.dll" Alias "sndPlaySoundA" (ByVal lpszSoundName As String, ByVal uFlags As Long)
Public Declare Function sndPlayMusic& Lib "winmm.dll" Alias "sndPlaySoundA" (ByVal lpszSoundName As String, ByVal uFlags As Long)

Global Const SND_SYNC = &H0
Global Const SND_ASYNC = &H1
Global Const SND_NODEFAULT = &H2
Global Const SND_LOOP = &H8
Global Const SND_NOSTOP = &H10

Sub Playsound(SoundTP As String, Folder As String)
Dim SoundName$
Dim wFlags%
Dim bcolon As String
If Folder = "" Then
Else
bcolon = "\\"
End If
wFlags = SND_ASYNC Or SND_NODEFAULT
SoundName$ = App.Path + "\\sounds\\" + Folder + bcolon + SoundTP + ".wav"
x = sndPlaySound(SoundName$, wFlags%)

End Sub

Sub PlayMusic(ByVal MusicTP As String, ByVal DRN As Boolean)
Dim SoundName$
Dim wFlags%
If DRN = True Then
wFlags = SND_ASYNC Or SND_NODEFUALT
Else
wFlags = SND_ASYNC Or SND_LOOP
End If
SoundName$ = App.Path + "\\music\\" + MusicTP + ".wav"
x = sndPlayMusic(SoundName$, wFlags%)

End Sub
===
Koden her er i et modul som hedder game.

i koden skal jeg så bare skrive for at spille en lyd:
Playsound "(LYD)", "(LYD Mappe)"
og musik:
PlayMusic "(Nummer)", (Genstart når slut)

Men den kan bare ikke spille 2 lyde på en gang eller..?
Og hvis hvad gør jeg så?
---
En hånd på armen er bedre end to i skraldespanden!... ehh.. :/?



1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er ved at lave et spil.
I spillet skal der være lyde når man gør noget og musik i baggrund. Men jeg kan få den til at spille men når jeg skal få den til at spille en ny lyd. Stopper den afspillingen af den anden!!!
Og det duer bare ikke!!!
Sikke noget lort!

Men her er koden jeg bruger:
===
Public Declare Function sndPlaySound& Lib "winmm.dll" Alias "sndPlaySoundA" (ByVal lpszSoundName As String, ByVal uFlags As Long)
Public Declare Function sndPlayMusic& Lib "winmm.dll" Alias "sndPlaySoundA" (ByVal lpszSoundName As String, ByVal uFlags As Long)

Global Const SND_SYNC = &H0
Global Const SND_ASYNC = &H1
Global Const SND_NODEFAULT = &H2
Global Const SND_LOOP = &H8
Global Const SND_NOSTOP = &H10

Sub Playsound(SoundTP As String, Folder As String)
Dim SoundName$
Dim wFlags%
Dim bcolon As String
If Folder = "" Then
Else
bcolon = "\\"
End If
wFlags = SND_ASYNC Or SND_NODEFAULT
SoundName$ = App.Path + "\\sounds\\" + Folder + bcolon + SoundTP + ".wav"
x = sndPlaySound(SoundName$, wFlags%)

End Sub

Sub PlayMusic(ByVal MusicTP As String, ByVal DRN As Boolean)
Dim SoundName$
Dim wFlags%
If DRN = True Then
wFlags = SND_ASYNC Or SND_NODEFUALT
Else
wFlags = SND_ASYNC Or SND_LOOP
End If
SoundName$ = App.Path + "\\music\\" + MusicTP + ".wav"
x = sndPlayMusic(SoundName$, wFlags%)

End Sub
===
Koden her er i et modul som hedder game.

i koden skal jeg så bare skrive for at spille en lyd:
Playsound "(LYD)", "(LYD Mappe)"
og musik:
PlayMusic "(Nummer)", (Genstart når slut)

Men den kan bare ikke spille 2 lyde på en gang eller..?
Og hvis hvad gør jeg så?
---
En hånd på armen er bedre end to i skraldespanden!... ehh.. :/?

Fixed med DirectSound fra DirectX8.
Fold kodeboks ind/udKode 

---
En hånd på armen er bedre end to i skraldespanden!... ehh.. :/?



t