Må jeg godt...

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Må jeg godt lægge de programmer jeg har lavet i C/C++ ud på nettet til download?
Fx. har jeg lavet et lille spil ("Gæt et tal"-tak til C++ gruppen :)) og compiled det i dev-cpp, må jeg godt smide det ind på min hp så alle kan hente det?
Har altid været lidt i tvivl om det med copyright osv..... ;)
---
Med Venlig Hilsen:
GuFFe.DK
pablo@frac.dk

11 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du selv har lavet det er der ingen problemer. Du har copyright på den kode du har lavet.

Det kan dog være en god ide at studere licensen for din kompiler, i dit tilfælde er det vist:

http://www.mingw.org/licensing.shtml

Hvis du selv har lavet det er der ingen problemer. Du har copyright på den kode du har lavet.

Det kan dog være en god ide at studere licensen for din kompiler, i dit tilfælde er det vist:

http://www.mingw.org/licensing.shtml

Nå der står jo at jeg må bruge til lige hvad jeg vil..
Ved godt at det var et lidt åndssvagt spørgsmål, men kom lige med svar så får du points
---
Med Venlig Hilsen:
GuFFe.DK
pablo@frac.dk

[Redigeret d. 07/03-04 01:40:47 af GuFFe.DK]

Et lille spørgsmål til Bertel Brander:
Når du siger at man har copyright på det man laver, vil det så sige at man godt må sige at folk ikke må ændre på det, eller sælge det videre.
Jeg troede nemlig man skulle købe en form for licens, for at lægge den betingelse...

Mvh.

Christian S.
const 2 = 3;
2 + 2 = 6;

Når du siger at man har copyright på det man laver, vil det så sige at man godt må sige at folk ikke må ændre på det, eller sælge det videre.
Jeg troede nemlig man skulle købe en form for licens, for at lægge den betingelse...

Mvh.

Christian S.
const 2 = 3;
2 + 2 = 6;

Ja, det du selv laver har du copyright på, fx på websider skal du skrive "Copyright (c) 2004 by Christian S." i bunden af hver side, så må folk ikke bruge dine billeder andre steder uden at spørge om lov først.... Sådan tror jeg nok det er :)
---
Med Venlig Hilsen:
GuFFe.DK
pablo@frac.dk

[Redigeret d. 07/03-04 12:27:36 af GuFFe.DK]

Mvh.

Christian S.
const 2 = 3;
2 + 2 = 6;

Ja, det du selv laver har du copyright på, fx på websider skal du skrive "Copyright (c) 2004 by Christian S." i bunden af hver side, så må folk ikke bruge dine billeder andre steder uden at spørge om lov først.... Sådan tror jeg nok det er :)
---
Med Venlig Hilsen:
GuFFe.DK
pablo@frac.dk

[Redigeret d. 07/03-04 12:27:36 af GuFFe.DK]

Så vidt jeg ved har man efter dansk (eu ?) lov automatisk copyright på det man har lavet uden at behøve at skrive "copyrigth ...", dvs ingen må stjæle det eller sælge det videre.

Det store problem er at kunne håndhæve denne ret. At sagsøge andre der stjæler sin kode er en meget bekostelig afære.

Hay
Hvad angår copyright er det noget man skal passe meget på med. Det er noget man skal søge om og betale for, og ikke bare noget man har automatisk. Det kan godt være der gælder speciele regler for HTML- tag, men hvad angår C- kode er det næsten med sikkerhed en anden sag.

Du kan forsøge at skrive til Teknologisk Inst, de plejer at kunne rådgive omkring pertent loven og herved også copyright i Danmark.

Jeg ved ikke nok området til at skrive noget med sikkerhed, andet end at copyright ikke er noget man har automatisk...

Håber denne information kan bruges til noget.

Med Venlig Hilsen
Janus S. Andersen

Hay
Hvad angår copyright er det noget man skal passe meget på med. Det er noget man skal søge om og betale for, og ikke bare noget man har automatisk.

Nej. Det du tænker på er patenter, og det skal man søge om og (vist nok) betale for. Copyright har du ALTID (eller din arbejdsgiver) for det du selv laver.

Ok det kan godt være du har ret her !

Pænt sikker opå det her:

Hvis du skriver Copyright 2004 "og så dit navn" ex:

Copyright 2004 JolleJ

Må folk ikke kopiere din kode/billeder, men de må godt abe efter, eller lave billeder efter dine...!

Og så om patenter:

Et patent koster mange penge!!!! Der skal advokater til at gøre masser af ting, og folk der sørger for at alt er overholdt. Patenter bruges næsten kun opfindelser, de gør folk ikke engang må abe efter uden at betale!!!

Det er generelt forskellen... Men man kan ikke få patent på alt, ex en hjemmeside du har lavet, fordi det er noget alle må lave.

Det skulle være det!

Pænt sikker opå det her:

Hvis du skriver Copyright 2004 "og så dit navn" ex:

Copyright 2004 JolleJ

Må folk ikke kopiere din kode/billeder, men de må godt abe efter, eller lave billeder efter dine...!

Og så om patenter:

Et patent koster mange penge!!!! Der skal advokater til at gøre masser af ting, og folk der sørger for at alt er overholdt. Patenter bruges næsten kun opfindelser, de gør folk ikke engang må abe efter uden at betale!!!

Det er generelt forskellen... Men man kan ikke få patent på alt, ex en hjemmeside du har lavet, fordi det er noget alle må lave.

Det skulle være det!

jo man må godt abe efter et patent. bare det ikke kopieres.
vil du have abeefter beskyttelse skal dit produkt seriebeskyttes og det er vildere end patent og koster kassen.

du kan godt tage patent på en hjemmeside. hvis det er sidenes indhold du ønsker at patentere, men du kan ikke tage patent på HTML da du ikke har lavet det.

mvh carsten andersen
~Life is to short for windows~

<< < 12 > >>
t