VB i et access-system.

Tags:    visual-basic

Jeg er igang med at arbejde med noget kundeopkaldssystem i acces. Det er så meningen man skal kunne skrive en email ind i et felt og derfra kunne trykke på en kommandoknap og så sender den adressen til afsenderfeltet i outlook. Jeg er stadig forfærdelig dårlig til VB, og vil gerne have hjælp til evt et forslag til hvordan kildekoden kan se ud til det. Eller bare at få at vide om det overhovedet kan lade sig gøre.

Jeg håber at hører fra evt. behjælpelige sjæle.

MVH. daniel larsen

----------------------------------------------------------------------
Man skal være No0b før man fatter noget af det. :D

Jeg er igang med at arbejde med noget kundeopkaldssystem i acces. Det er så meningen man skal kunne skrive en email ind i et felt og derfra kunne trykke på en kommandoknap og så sender den adressen til afsenderfeltet i outlook. Jeg er stadig forfærdelig dårlig til VB, og vil gerne have hjælp til evt et forslag til hvordan kildekoden kan se ud til det. Eller bare at få at vide om det overhovedet kan lade sig gøre.

Jeg håber at hører fra evt. behjælpelige sjæle.

MVH. daniel larsen

----------------------------------------------------------------------
Man skal være No0b før man fatter noget af det. :D

Du kan bruge:

DoCmd.SendObject , , , "etellerandet@bob.dylan", , , "title", "brødtekst som man siger"

Det skulle virke, herefter vælger man outlook og beskeden kommer som sagt ind i outlook hehe

Held og Lykke :)
---
Simon

definitionen af SendObject ser således ud:

SendObject(ObjectType, ObjectName, OutputFormat, To, Cc, Bcc, Subject, MessageText, EditMessage, TemplateFile)

for at sende en besked via standard mailprogrammet (fx outlook) skrives derfor:

DoCmd.SendObject , , , \\"emailAdressen\\", , , ´\\"title\\", \\"selve beskeden\\"

hvis dette ikke virker er jeg nød til lige at spørge om du benytter editoren der følger med Access, og forresten hvad version af Access er det du bruger? (95/2000/2002 osv...)

---
Simon

t