Hvor kan jeg ikke compile en skid....?

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Jeg har prøvet at compile en masse source koder til C/C++, men det virker aldrig når jeg compiler dem :(
Den kommer med en fejl ved "#include ...", siger noget med "in file".
Jeg bruger Dev-C++.
Hvad går der galt???

Lige en rettelse til emnet: Hvorfor kan jeg ikke compile en skid....?
---
Med Venlig Hilsen:
GuFFe.DK
pablo@frac.dk

[Redigeret d. 07/03-04 00:46:15 af GuFFe.DK]

11 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der skal nok flere informationer til for at vi kan hjælpe.
Hvordan ser source koden ud?
Hvad er den præcise fejlbesked.

(Det er nok ikke vigtigt; men hvad hedder kompileren (dev-cpp er ikke en kompiler), hvis du blot har instaleret en default dev-cpp er det nok mingw).

Der skal nok flere informationer til for at vi kan hjælpe.
Hvordan ser source koden ud?
Hvad er den præcise fejlbesked.

(Det er nok ikke vigtigt; men hvad hedder kompileren (dev-cpp er ikke en kompiler), hvis du blot har instaleret en default dev-cpp er det nok mingw).

Ja jeg bruger den der følger med dev-cpp!! Jeg har fx prøvet at compile PODBot 2.6 source koden (http://podbot.nuclearbox.com) - dog også en masse andre ting!!
---
Med Venlig Hilsen:
GuFFe.DK
pablo@frac.dk

Hvilken fejl får du?

Hvilken fejl får du?

Når jeg compiler PodBot 2.6 åbner den en fil der hedder "extdll.h", og viser en fejl på linie 82, og viser følgende fejl: "In file included from c:/pod26source/Podbot/DLLS/extdll.h".

// Vector class <--linie 81
#include "vector.h" <--linie 82 (det er her der er fejl)
---
Med Venlig Hilsen:
GuFFe.DK
pablo@frac.dk

[Redigeret d. 07/03-04 01:56:09 af GuFFe.DK]

Standard C++ har ingen vector.h fil, den har derimod en vector fil (dvs uden .h).

Du kan så lave en vector.h fil der indeholder disse to linier:
#include <vector>
using namespace std;

Eller rette i koden så
#include <vector.h>

bliver til de to linier ovenfor.

Standard C++ har ingen vector.h fil, den har derimod en vector fil (dvs uden .h).

#include <vector>
using namespace std;

Eller rette i koden så
#include <vector.h>

Det virker stadig ikke, ingen af delene.
men da jeg kiggede i loggen, så jeg at der var flere fejl i koden end der var plads til i hele loggen, næsten en fejl i hver anden linie..... så jeg tror at jeg dropper c++ det er åbenbart ikke noget for min computer..... Og gider ikke give 10.000 kroner for Borland/Microsoft C++ program!
---
Med Venlig Hilsen:
GuFFe.DK
pablo@frac.dk

#include <vector>
using namespace std;

Eller rette i koden så
#include <vector.h>

men da jeg kiggede i loggen, så jeg at der var flere fejl i koden end der var plads til i hele loggen, næsten en fejl i hver anden linie..... så jeg tror at jeg dropper c++ det er åbenbart ikke noget for min computer..... Og gider ikke give 10.000 kroner for Borland/Microsoft C++ program!
---
Med Venlig Hilsen:
GuFFe.DK
pablo@frac.dk

Det ville måske være en ide at prøve at compile et lidt mindre avanceret program. Mig bekendt er podbot rimlig avanceret.

Du kunne måske prøve at lave et simpelt "Hello World" eksempel og se om det vil compile det... Men, du bestemmer selv:)

-----
Email: christian [at] steffweb [dot] dk
MSN: christian [at] steffweb [dot] dk

#include <vector>
using namespace std;

Eller rette i koden så
#include <vector.h>

---
Med Venlig Hilsen:
GuFFe.DK
pablo@frac.dk

Det ville måske være en ide at prøve at compile et lidt mindre avanceret program. Mig bekendt er podbot rimlig avanceret.

Du kunne måske prøve at lave et simpelt "Hello World" eksempel og se om det vil compile det... Men, du bestemmer selv:)

-----
Email: christian [at] steffweb [dot] dk
MSN: christian [at] steffweb [dot] dk

Jeg har compilet mange andre programmer jeg selv har lavet, Dev-C++ har bare et problem med source koder til programmer - jeg tror det er fordi at de koder er lavet i MS Visual C++....
---
Med Venlig Hilsen:
GuFFe.DK
pablo@frac.dk

Jeg kan kun give PHP-Nørden(hvilket navn) ret...
At prøve at kompile Pod-Bot, er mere end bare svært, det er (hvad jeg tror) kun noget man kan overskue, hvis du enten har taget programmør uddanelse, eller bare ikke bruger dit liv på andet end C++-....
Det er en lidt dum start at kompile det, eftersom det er gigantisk svært...

Mvh.

Christian S.
const 2 = 3;
2 + 2 = 6;

Så vidt jeg lige kan se burde det være en overkommelig opgave at kompilere Pod-Bot med mingw eller cygwin. På den anden side er det ikke noget jeg vil anbefale absolutte nybegyndere.

Hvis det har interresse vil jeg forsøge at lave et dev-cpp project til formålet en gang i aften.

<< < 12 > >>
t