Kalender

Tags:    visual-basic

Hej!.. Jeg er ved at lave en kalender i vb 6.0 med access 2000 som database til at gemme påmindelser i og er stødt på et problem.

Jeg vil gerne køre hele den nuværende måned igennem og tjekke om der findes nogle påmindelser til den dato. eks:

Fold kodeboks ind/udKode 

datoen SKAL være i dd/mm/yy.

Jeg skal på en måde have proppet det ind i et array, men hvordan? any bright ideas?

[Redigeret d. 27/07-04 02:37:24 af Mikkel Schmidt]

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa

Det ville nok være nemmest at lave din SQL statement således at du henter alle påmindelser for 1 måned og ikke for hver dag i måneden. Det ville også gøre koden noget mere optimal ;)

Mvh. Thomas Lykke Petersen

Hvis du vil have de informationer du har lagt ind i listbox'ene, lagt ind i et 2x31 array så skal du vel bare vælge alle records fra en måned og dernæst tage dem en ad gangen og lægge dem ind i arrayet?

Hejsa

Det ville nok være nemmest at lave din SQL statement således at du henter alle påmindelser for 1 måned og ikke for hver dag i måneden. Det ville også gøre koden noget mere optimal ;)

Mvh. Thomas Lykke Petersen

Så skal jeg stadig have noget kode til at finde ud af hvilken måned det er i dd/mm/yy og jeg skal stadig lave 28/31 sql statements for at få dem alle?..

//rettelse

Arh i got it now.. du mener, lave et ekstra feldt hvor jeg kan tilføje måneden? .. det var jo ikke helt så dumt :D..

//rettelse

[Redigeret d. 27/07-04 11:27:10 af Mikkel Schmidt]

nu har jeg fixet noget kode, nu er problemet bare mit database kode.. f9s.. nogen der har en nem måde at håndtere den på?

[Redigeret d. 27/07-04 12:48:51 af Mikkel Schmidt]

Har selv fundet en måde at gøre tingene på, skriver det her når koden er færdig..

Har selv fundet en måde at gøre tingene på, smider det i en artikel når koden er færdig..

t