Gem fil med flere infomationer i?

Tags:    visual-basic

Hvordan gemmer man en fil med flere infomationer i?

eks.

Jeg har 2 textboxe og 2 knapper
jeg klikker på den ene og så gemmer den texten af textboxende
når jeg klikker på den anden henter den filen og spalter texten mellem dem igen`?

---
En hånd på armen er bedre end to i skraldespanden!... ehh.. :/?

3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Jonas.

Der er flere måder at gøre det på, og hvad der er bedst for dig kommer an på din smag.

Seperationstegn:
Du kan benytte dig af et separations tegn, enten hvis du er helt sikker på at dette tegn aldrig vil blive benyttet i dine bokse, eller hvis du gidder oversætte tegnet til noget andet og tilbage når du har læst.
Du tager teksten fra boks 1 smider seperations tegnet på og så teksten fra boks 2. Denne nye samlede tekst gemmer du i filen.
Når den skal læses op finder du blot seperations tengnet og deler teksten der.

Header:
Du kan skrive en serie informationer i en header i filen inden selve data begynder. F.eks. kan du starte med at bruge 2 bytes til at beskrive hvor mange bytes af filen der er header information, og derefter for hver tekst del der er i filen kommer der 4 bytes i headeren med hvor mange bytes der er i denne tekst del. Så kan du derefter læse hver del op med et kald pr del.
Lidt mere arbejde, men ingen problemer med tegn og rimelig store data størrelser.

Kodning:
Som du nok ofte har set oversættes andre tegn end alphanumeriske tegn i en url til et % efterfulgt af en hex kode med værdien af tegnet.
Gør du det med hele din tekst kan du opnå det at der ikke er linie skift i den og så ved du at for hver linie du læser fra din fil er der en hel tekst, der så skal dekodes. Men den slags hedder nok noget i stil med UrlEncode og UrlDecode, eller Escaping ...kender ikke rigtig noget til VB.

Så har du lidt at vælge imellem.

Tja det er lidt og tænkte over...
Men jeg ville godt kunne bruge en smule Kode.
Håber ikke det er alt for svært...

---

Hvordan gemmer man en fil med flere infomationer i?

eks.

Jeg har 2 textboxe og 2 knapper
jeg klikker på den ene og så gemmer den texten af textboxende
når jeg klikker på den anden henter den filen og spalter texten mellem dem igen`?

---

Fandt selv ud af det!
Men tak aligevel!
---

t