Flere aktive vinduer.

Tags:    visual-basic

Er det muligt, at have flere vinduer aktiv på engang?

Har forsøgt med always on top, men så kan det ikke lade sig gøre at klikke uden for det aktive vindue. Help me plz. Min ide er at få vinduerne til at fungere ligesom f.eks. i photoshop.

Kan det lade sig gøre i vb?

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er det muligt, at have flere vinduer aktiv på engang?

Har forsøgt med always on top, men så kan det ikke lade sig gøre at klikke uden for det aktive vindue. Help me plz. Min ide er at få vinduerne til at fungere ligesom f.eks. i photoshop.

Kan det lade sig gøre i vb?

Jeg ved ikke helt aktive, men du kan have alle sammen åben på en gang, og du kan også lave nolge som child til midichild.

-Thomas
-------------------------------------------------------
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41

tak for tippet .. det for du 20 up for :D .. Har selv fundet ud af hvordan man gør nu :)

Jeg opfatter det med photoshop som om at du vil have en form der indeholder en picturebox som man tegner i og så har du nogle toolbars. Dit problem er vel at når du markere din form forsvinder dine menu'er ind bagved??

Jeg kunne ikke finde nogen simpel løsning, men her er da noget:

Du kan lave en MDIForm og sætte din form samt alle dine toolbars property til: MDIChild = True...

I din form du bruger til at tegne på skriver du:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg kan ikke lige huske hvordan man tæller hvor mange childs du har åbne, men så kan du i hvert fald manuelt ændre det der 1-tal til det antal toolbars du har åbne plus den form der skal tegnes i.

Dette gør at denne form altid vil ligge bagerst! Dette kan godt bruges da denne form jo helst skal fylde størstedelen af skærmen alligevel...

Bemærk at du stadig kan stadig flytte rundt på formen og tegne i den selvom den nu aldrig vil været markeret (du vil ikke kunne bruge tekstbokse, men det får du vist heller ikke brug for i den form).

Den med at den blå farve på topbaren bliver grå kan man vist ikke lige ændre... Her kan du sætte vindue typen til None og så designe en selv!

Du kan heller ikke maksimere dit vindue så du bliver også nød til at skrive den funktion selv. Dette er vel bare at ændre størrelsen på formen så den fylder hele frirummet ud på MDIFormen.

// Great programs often follow great brains!

t