Find text imellem 2 "tags" i .txt fil?

Tags:    visual-basic

Hvordan finder jeg texten mellem f.eks. [path] og [/path] i en txt fil?

er der en måde hvor man kan starte med at læse fra slutningen af [path] og til begyndelsen af [/path]?

20 up!

6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har Visual Basic ikke mulighed for at bruge noget a'la Regular Expressions, fordi så kan du bruge det

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Hejsa

Jo, du kan anvende Regular Expressions i Visual Basic. Du skal lave en reference til et type library, som du gør ved at vælge menupunktet "References".

Derefter kan du bruge objektet RegExp. :)
Hvis du vil vide mere om regular expressions kan du kigge på http://www.regular-expressions.info

Mvh. Thomas Lykke Petersen

Hvordan finder jeg texten mellem f.eks. [path] og [/path] i en txt fil?

er der en måde hvor man kan starte med at læse fra slutningen af [path] og til begyndelsen af [/path]?

20 up!

Du kan bruge funktionen InPos til at søge med, og du kan bruge funktionen Mid til at kopiere ud af strengen. Jeg kender desværre ikke VB nok til at kunne give dig noget konkret kode, men med de to funktioner kan bruges til det.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Det er korrekt at du kan anvende InStr og Mid, Left og Right funktionerne, men det er ikke specielt hurtigt hvis det er en forholdsvis stor streng du skal opererer på .... Så er Regular Expressions klart det hurtigste, og når du får det lært - faktisk også det nemmeste.

Mvh. Thomas Lykke Petersen

Valgte inString.. Here's how I've done:

Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

hvis nogen skulle få brug for koden :)..

Takker! :D

Med Venlig Hilsen
Morten Torndahl Pedersen

t