Tags:
visual-basic
Hey.. jeg har et mindre problem jeg godt kunne tænke mig at få løst hvis der er nogen der kan hjælpe...
Har lavet et program hvor der kommer focus på en CommandButton og man skal så senere trykke på enter. Problemet ligger i at når man trykker på enter, trykker den på knappen og det den skal er at udføre en anden funktion så som lukke programmet ned. Lidt svært at forklare men håber i kan hjælpe. Boris
2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Du kan flytte din knaps funktion fra Command1_Click til Command1_MouseDown så vil funktionen ikke blive udført når du trykker enter!
Herefter kan du ændre din forms KeyPreview property til True. Så vil formens Form_KeyDown event blive udført ligegyldigt hvilken tast man rammer og lige gyldigt hvilket objekt der er fokuseret på (så længe det stadig er den samme form objektet ligger på). Hvis den så kun skal reagere på enter kan du så indsætte en if-sætning der tjekke om KeyCode er 13...
// Great programs often follow great brains!
Hej
Du kan fange key-press med en Event på selve Formen, OnKeyDown tror jeg nok den hedder (det er laaaaaaaaaaaaang tid siden jeg har kodet VB6). Og i den event kan du se hvilken knap der er trykket på, også udfører din funktion.
Mvh. Thomas Lykke Petersen