understøttelse

Tags:    visual-basic

jeg har en applikation lavet på en winXP comp. med visual basic 6.0, og applikationen bruger også en access DB.
hvad for windows versioner understøtter den?

*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kommer an paa:
1) Hvilke reference har du brugt i din udvikling og bliver de portet i en installation sammen med programmet. Ellers kan du faa problemer paa alle computere som ikke har de relevant components.

2) Versioner du har brugt. Hvis du benytter dig af de nyeste versioner af access, og DB'en stadig portes spearat SKAL man have den tilsvarende version af Access med mindre du vaelger at gemme din db i en tidlig version. Under alle omstaendigheder vil brugere faa kvaler med at skulle konvertere formater (bemaerk at access mdb er ikke noedvendigvis bagud kompatibel overhovedet, og at en aeldre version ogsaa skal konverteres til foer en nyere version vil bruge db'en).
Yderligere mere afhaenger det af hvilke components du har brugt i DB og VB. Ikke alle components er bagud compatiblem, men det varierer mellem komponenter.

jeg har en applikation lavet på en winXP comp. med visual basic 6.0, og applikationen bruger også en access DB.

*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

Ehm... Måske skal du skrive hvad det er der skal understøtte windows... Er det databasen eller VB?

jeg vil bare vide hvad fro nogle windows versioner som et program lavet i vb 6.0 som bruger en access db kan køre på?
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

Du skal vel ændre provideren for at for at få cn til databasen.
Eksempelvis:
Public Sub Main()
cn.ConnectionString = "provider=Microsoft.Jet.OLEDB.3.51;datasource=
navnDB.mdb;"
cn.Open

Kenneth

Ja men de fleste brugere kan up/down-grade versionen af JET-enginen uden de helt store problemer. De eneste sted der vil komme knas er mellem Access 97 og senere versioner idet hele Data objekt strukturen er anerledes.

t