billede i db

Tags:    visual-basic

jeg sidder her med et lille problem. jeg skal lave en applikation hvor man kan gemme billeder i en database, hvordan gør jeg? jeg bruger en access DB.

jeg vil både have at vide hvordan DB'en og applikationen skal se ud.(kan jeg evt. bruge data form wizard'en)

på forhånd tak!!

hilsen Rune B alias RunesS
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
HAr access ikke et image/binary format hvor man kan sætte et char array ind? Jeg har vist lavet noget engang, jeg døjede med MIME typen, den bliver nemlig ikke gent med billedet (er kun relevant hvis det er forskellige dokumenter/filer du gemmer)

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Hvis jeg var dig ville jeg IKKE gemme billederne i databasen. Access' haandteringen af OLE-objekter medfoerer at databasen bliver stor, tung og klodset med billeder embedded.
Istedet boer du overveje at holde stierne til billeder i tabellerne i access. Herfra kan du saa snildt hente billedet til en form eller lign inde i Access.
Stien til billeder kan laegges ind som et ordinaert tekst-felt. Det er ogsaa muligt at benytte sig af hyperlinks, men det goer det lidt mere besvaerligt naar du skal referere til stien i f.eks et billed-objekt i en formular.

t