Tanken om 50/50 kommer ind da jdg fandt på en idé og jeg får , forhåbentlig, sat et hold sammen. Jeg vil ikke skrive ideen da folk kan kopiere den. Jeg kan ikke meget men har en masse gode ideer og ved hvad folk vil have
De fleste ideer vil ikke kopieres, hvis du er et skridt foran... Det betyder at have en prototype, eller et gennemarbejdet dokument, hvori din ide beskrives, og alle dens features er beskrevet helt ned i detaljer osv (det hedder et Game Design Document "GDD", i spilverdenen).
At du overordnet fortæller om din ide, fra et abstrakt synspunkt, vil ikke gøre at den bliver kopieret, det vil den være alt for flyvende til. Et GDD er så gennemarbejdet at det vil tage andre mange uger, måske måneder at få den start som du har.
Hvis du har et gennemarbejdet GDD og alle dine ideer skrevet ned i detaljer, så kan du sagtens komme med en overordnet teaser for dit produkt, uden at andre vil kopiere det. Når du finder en programmør og en artist og hvad du ellers har brug for, så er du allerede flere måneders arbejde forud for dem, som virkelig vil prøve at "kopiere" ideen.
Det handler for dig om at sælge dig selv og din ide, og ikke sidde og putte med den. Jeg tror der er mange der gerne vil lave spiludvikling, pga. udfordringen og det sjove i at lave spil, men de fleste sidder selv med deres egne ideer, og vil ikke bare teame op med en de ikke kender, på baggrund af, ja ingenting.
Du skriver også at du har en 3D engine klar... Det vil være en god hjælp at skrive hvilken en, eller er det en du selv har bygget?? Det kræver også tilvænning at benytte sig af en 3D engine eller et library.
Indlæg senest redigeret d. 26.03.2014 11:57 af Bruger #4487