Resource filer i VB

Tags:    visual-basic

Heyza....

Jeg sidder og leger lidt med VB og kunne godt tænke mig at putte en/nogle filer i mit program. Til baggrunds musik o.s.v
Nu er det bare det at jeg ikk kan finde ud af tage filerne ud af mit program... Jeg kan finde ud af at få dem ind i mit program via Resource Editor....

Er der ikk nogle der har noget kode til hvordan man går det??

Hilsen
pivc ~ Steff

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Heyza....

Jeg sidder og leger lidt med VB og kunne godt tænke mig at putte en/nogle filer i mit program. Til baggrunds musik o.s.v
Nu er det bare det at jeg ikk kan finde ud af tage filerne ud af mit program... Jeg kan finde ud af at få dem ind i mit program via Resource Editor....

Hilsen
pivc ~ Steff

Hej mester...

for at hente en streng:

Fold kodeboks ind/udKode 

Et billede:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg håber at det hjalp...
MvH Jannich Brendle

Heyza....

Hilsen
pivc ~ Steff

Hej igen :)

Jeg har fundet en kode som virker.... Du får den lige :)

Call PlaySound(101) '101 skal du erstatte med det id filen du vil afspille har...

Public Sub PlaySound(ByVal ID As Integer)
Dim SoundBuffer As String
SoundBuffer = StrConv(LoadResData(ID, "WAVE"), vbUnicode)
Call sndPlaySound(SoundBuffer, &H1 Or &H2 Or &H4)
End Sub

Heyza....

Hilsen
pivc ~ Steff

Hejsa...
Jeg sidder også med næsten samme problem.. Kan du ikke forklare hvordan man putter ting ind i ens exe fil???

/Bio

t