Hjælp til database/fil håndtering

Tags:    visual-basic

<< < 12 > >>
Jeg har ca 400-500 cd’er som ligger på min HD, og så ville jeg gerne lave et program, så man få et foto af cd’en frem og når man trykker på fotoet spilles den cd.
Men alle mine cder ligger i filstruktur.

Musik\ Andrew Strong\\Strong
Ann-louise\\Wonder Wheel
Kim larsen\\7-9-13
Kim larsen\\glemmebogen
Bonnie Tyler\\The Best of the Best

Jeg kunne også godt tænke mig at have et søge system, så når man trykker på en knap, A, så får man alle de cd’er der begynder med A frem.
Jeg kunne lave en database, men med 400 cd’er, håber jeg at der er en anden måde.

14 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
For at jeg kan tilpasse svaret best muligt skal jeg lige vide om du valgte at bruge den der TreeView eller om du bare kastede det ind i en ListBox ??

// Great programs often follow great brains!

Her har du en kode der har søgefeltet (txtSearch) og reagerer når man trykker Enter(13). Den tjekker først om du ikke allerede har søgt på dette søgeord, hvis du nu får en rigtig stor liste musik er det pænt neder at hvis man kommer til at trykke to gange så skal vente på den!
Så går vi alle numrene igennem på listen (lstSongs) og tjekker om sangene begynder med de indtastede søgeord. Hvis de gør bliver de tilføjet på listen (lstSearch).

Fold kodeboks ind/udKode 

Du kan teste det ved at sætte objekterne op som jeg fortalte dig og så bare tilføje en masse lort til listen (lstSongs).

// Great programs often follow great brains!

jo, jeg har bare kastede det hele ind i en ListBox.
kikker lige lidt på det kode eks som du har sendt. og ser om jeg kan gemmen skue det

Tussen tak for hjælpen, nu har jeg fået det hele til at virke.
Så de point er MEGET fortjent.

<< < 12 > >>
t